Zprávy o tom, že Twitter brzy vydá hudební aplikaci, se v současné situaci již nedají považovat ani za spekulace, protože byly potvrzeny nezávisle z několika různých zdrojů. Tím nejvěrohodnějším je Ryan Seacrest, moderátor v pořadu American Idol, který během včerejška odeslal dva velmi přesvědčivé tweety:
Zprávy ale potvrzují i další, například AllThingsD, které má informace o spuštění aplikace na hudebním festivalu Coachella, který se tento víkend koná v blízkosti Los Angeles. Spuštění na Coachelle ale obratem okomentoval TechCrunch, jehož redaktor John Constine je pravidelným návštěvníkem festivalu. Constine o festivalu říká, že nejde o vhodnou příležitost ke spuštění takové mobilní aplikace, o jaké se mluví v případě Twitteru, protože vzhledem k přemíře hudby a jiné zábavy přímo na festivalu je nepravděpodobné, že by se aplikaci smysluplná část publika skutečně začala přímo na místě věnovat.
Datum a způsob spuštění aplikace je ale tím jediným, o čem existují zásadní pochybnosti, ostatní charakteristiky aplikace ze zpráv vyplývají poměrně sourodě. Její hlavní funkcí má být objevování hudby podle obsahu Twitter účtů uživatelů, tedy nejen podle toho, o čem sami tweetují, ale i jaké účty sledují a jaké tweety ostatních oceňují tlačítkem Favourite. Tomu zároveň nasvědčuje i včera potvrzená akvizice, v jejímž rámci Twitter koupil hudební službu We Are Hunted, zabývající se právě objevováním hudby přes sociální média.
Aplikace má využívat streamování hudby od Soundcloudu a z iTunes a videa od společnosti Vevo. Podle dřívějších zpráv serveru Cnet nebude Twitter k jejímu používání nutně potřeba a uživatelské rozhraní bude rozděleno do čtyř záložek. Platformou, na které bude aplikace startovat, má prý být iOS, k dispozici by ale mohla být i webová verze, jak napovídá adresa music.twitter.com, která je dostupná, ale prozatím nefunkční.