Twitter připravuje vlastní filtry po vzoru Instagramu

Podle zprávy New York Times, která se odvolává na zdroje z Twitteru (nepřály si být jmenovány), se společnost chystá během příštích měsíců vylepšit své mobilní aplikace o fotografické filtry upravující fotografie do určitého stylu. Hlavní hybnou silou tohoto plánu se prý stala akvizice Instagramu Facebookem, kterou největší sociální síť oznámila v dubnu tohoto roku a příslušné úřady ji později schválily.

Twitter se podle všeho tvorbou filtrů nesnaží konkurovat Instagramu, který i od akvizice Facebookem nadále roste a vyšplhal se již na nějakých 100 milionů uživatelů. Místo toho se, jak nepřímo vyplývá z vyjádření jednoho ze zaměstnanců, snaží vyjít vstříc uživatelům označovaným v žargonu společnosti jako tzv. VIT, very important tweeter, tedy majitelům široce sledovaných a velmi aktivních účtů.

Tito lidé, ať už celebrity či jiné mediální osobnosti, podle zmiňovaného vyjádření v současnosti fotografují s Instagramem a následně sdílí fotky na Twitteru se svou uživatelskou základnou. Pokud by pro pořizování fotografií aplikace Twitteru nabízely stejné možnosti jako Instagram, zjednodušilo by to těmto lidem práci a Instagramu by to mohlo odvést ty uživatele, kteří jej používají pouze kvůli focení, nikoliv kvůli jeho funkcím sociální sítě, pro které preferují právě Twitter.

Twitter přemýšlel i o akvizici některé z fotografických služeb, která by mu tvorbu filtrů a kvalitní fotografické části jeho aplikací poněkud usnadnila. Vzhledem k vysokým cenám požadovaným majiteli těchto aplikací na několika schůzkách, ke kterým vedení Twitteru přistoupilo, se ale společnost nakonec rozhodla požadované novinky naprogramovat pod svou vlastní střechou.

Via NYT