Twitter přestal zobrazovat informaci o klientu, z nějž pochází tweet

Twitter přestal u tweetů zobrazovat údaj o tom, přes jakého klienta byly na sociální síť vloženy. Pravděpodobně proto, aby těmto klientům nedělal zdarma reklamu.

Ke kroku dochází na webu Twitteru po vzoru jeho mobilních aplikací, kde se údaj o klientovi přestal zobrazovat již před časem. Jedná se o drobný nápis dříve přítomný pod všemi tweety, který uvádí, skrze jaký nástroj byly vloženy. Tedy například “via Hootsuite”, “via Tweetbot”, “via TweetDeck” a podobně.

Zrušení informace o původu tweetu by mohlo mít dva důvody. Předně, Twitter se může snažit vytvořit dojem větší koherence a jednotnosti své služby, kterou mu odkazy na desítky různých klientů pro vkládání tweetů opticky kazí. Za druhé pak tyto odkazy část uživatelů k těmto klientům odváděly. Zkusit nové klienty měli uživatelé chuť především tehdy, pokud viděli, že jejich oblíbená hvězda či celebrita některý z nich používá. Že se části z nich externí klient zalíbil a přes web nebo nativní aplikaci službu přestali navštěvovat, to je jen logickým vyústěním.

Označení tweetů z externích klientů

Twitter ovšem moc nechce, aby uživatelé jeho služeb používali přes klienty třetích stran, především kvůli možnostem monetizace. Zrušit ze svých vlastních stránek a aplikací všechny zmínky o jejich existenci se tak zdá být logickým krokem. Současně to ale je dalším z řady projevů nepříliš tolerantního přístupu mikroblogovací služby k externím developerům – dává jim prostor, dokud je potřebuje, ale dokáže je velmi nemilosrdně odříznout, když přestanou zapadat do plánu. Poučením může být snad jen to, že vyvíjet pro platformu Twitteru je velmi nejistý podnik.

Via VB, TNW

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Tentokrát se nám tu sešel silný výběr. Díru do světa zase jednou udělala slovenská Zaraguza díky chytrému vylepšení Facebooku, další inovativní agentury zase dokázaly neobvykle využít třeba aplikaci Draw Something nebo funkci přeskakování reklamy na YouTube. A nechybí ani kampaně roztomilé, krutopřísné nebo vyloženě morbidní.