Twitter přesouvá pozornost k firemním klientům

Cesta za vytouženými zisky mikroblogovací sítě Twitter konečně získává konkrétní podobu. Firma na svém blogu informovala o spuštění funkce Contributors, která nyní vstoupila do fáze betatestingu a stala ze tak první z řady plánovaných aplikací určených pouze podnikům. Právě vstup do obchodního sektoru považuje vedení Twitteru za cestu, jak zpeněžit jeho potenciál.

Kde jsou firmy, tam jsou peníze

Funkce Contributors jako průkopník tohoto nového směru umožňuje firmám, aby ke svému účtu přiřadily více přispěvatelů, kteří pak skrze jejich kanál komunikují s lidmi. Firma tak nekomunikuje jako anonymní subjekt, ale prostřednictvím konkrétních zaměstnanců, jejich tváří a jmen. To má umožnit osobnější, cílenější a hlavně příjemnější formu komunikace.

Už listopadové spojení s profesionální sítí LinkedIn jasně naznačilo, jakým směrem se myšlenky Twitteru ubírají. Od možnosti vkládat příspěvky na obě sítě současně si slibuje především přenos informací o firmách a jejich zaměstnancích do prostředí Twitteru a lukrativní klientela LinkedIn je pro cílenou nabídku firemních služeb jako dělaná.

Dlouhá cesta k zisku

Twitter se snaží přehoupnout do výraznější ziskovosti už poměrně dlouhou dobu a jeho nově zvolená cesta vypadá poměrně slibně. Pokud odhlédneme od klasické reklamy, pak projektům jako jsou sociální sítě nejvíce vydělávají právě zdánlivě podružné sekundární služby. Vytvoření globální sítě komunikujících uživatelů je jen základ, který je teprve třeba šikovnými aplikacemi patřičně zužitkovat. Mamutí trh se hrami na Facebooku budiž příkladem za všechny.

Via Mashable