Twitter překonal očekávání, akcie ale přesto klesly kvůli slabému růstu počtu uživatelů.

I když Twitter dopadl hospodářsky lépe, než se čekalo, jeho akcionáři spokojeni nebyli. Růst uživatelů totiž dál zpomaloval, a v některých ohledech dokonce jejich počet klesal.

Skoro o 18 procent klesla cena akcií Twitteru v after-hours obchodování po tom, co představil své hospodářské výsledky ze závěru loňského roku. A to přesto, že s přehledem překonal hospodářská očekávání, která do něj finanční analytici vkládali.

Důvodem se stal slabý růst počtu uživatelů. Těch sice meziročně přibylo o 30 procent, což by nebylo tak špatné, ale oproti předchozímu čtvrtletí jich bylo jen o 4 procenta víc. Potvrzuje se tak trend z předchozího roku, kdy se růst uživatelů poměrně zásadně zpomaloval.

Celkem Twitter zaznamenal 241 milionů aktivních uživatelů, oproti Facebooku jen zlomek a méně než uvádí Google+. “Sociální kostra” Googlu v současnosti uvádí 540 milionů aktivních. V tomto případě ale samozřejmě lze diskutovat o tom, jaká je kvalita engagementu uživatelů Google+, a kolik z nich navštěvuje síť tak pravidelně, jako kontrolují Twitter jeho nejvěrnější uživatelé.

Tři čtvrtiny mobilních uživatelů

Ale zpátky k Twitteru. Ještě větším problémem než počet aktivních uživatelů, který alespoň stoupal, byl počet těch, kteří viděli svůj stream tweetů. Těch totiž ubylo hned o 7 procent, a počítadlo se zastavilo na 148 milionech. Opět málo i ve srovnání s Google+, které stejný ukazatel uvádí na hodnotě 300 milionů, tedy rovný dvojnásobek.

Pozitivní pro Twitter je tak pouze to, že počet mobilních uživatelů roste rychleji, než celkový počet aktivních. Aktivních mobilních uživatelů měl Twitter 76 procent z celkového počtu, tedy asi 184 milionů, a jejich počet meziročně stoupl o 37 procent.

Jak už je řečeno výše, alespoň hospodářské výsledky Twitter vykázal nad očekávání dobré (tedy nad očekávání analytiků). Z 243 milionů dolarů, které vydělal, pocházelo 220 milionů z reklamy, a 75 procent z nich (165 milionů dolarů) byly reklamní příjmy z mobilů. Příjmy na akcii se ustálily na hodnotě 4 dolarové centy. Ani to ale službě nezabránilo, aby neprodělávala. Za čtvrté čtvrtletí byla ve ztrátě neuvěřitelných 511 milionů dolarů, za celý minulý rok ztráta dělala 645 milionů dolarů podle účtování GAAP a 34 milionů dolarů podle non-GAAP.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Video: Kompletní přednášky ze Social Marketers Summitu 2012

Letošní Summit byl opět velkým krokem kupředu a nyní máte příležitost připomenout si vše, co v Bio Oko zaznělo. Jak se dá crowdfunding využít v marketingu, zda se má engagement stát vaší modlou, nebo je jen luxusem velkých značek, jak vypadá a kolik stojí pořádná zákaznická péče, nakolik je možné vzdát se kontroly nad svou značkou a spoustu dalšího.
Přečtěte si více

Facebook #F8 den první: video, kam se podíváš, napumpovaný Messenger a Internet of Things

Před pár hodinami skončil první den konference určené pro všechny marketéry a developery největší sociální sítě Facebook – F8. Přímo v San Francisku se jich sešlo přes 2500. Veledůležitou akci o budoucnosti sítě si nenechali ujít ani stratégové Adam Špina a Juraj Horný ze společnosti Triad Advertising. Podívejte se na konferenci jejich očima. Jaké novinky si pro nás Facebook přichystal a z čeho bude mít Google brzy kocovinu?
Přečtěte si více

Další hacknutý účet na Twitteru, tentokrát BBC Weather

K Jeepu, Burger Kingu a stále delší řadě velkých médií přibyl další vysoce viditelný profil na Twitteru, nad kterým jeho majitelé ztratili kontrolu. Tentokrát šlo o účet BBC Weather, profil britské BBC věnovaný počasí. Za útokem stála organizace Syrian Electronic Army. Zejména pro významné zpravodajské účty (ale nejen pro ně) by tak jasný plán pro případ podobné krize měl dnes být naprostou samozřejmostí.