Twitter překonal očekávání, akcie ale přesto klesly kvůli slabému růstu počtu uživatelů.

I když Twitter dopadl hospodářsky lépe, než se čekalo, jeho akcionáři spokojeni nebyli. Růst uživatelů totiž dál zpomaloval, a v některých ohledech dokonce jejich počet klesal.

Skoro o 18 procent klesla cena akcií Twitteru v after-hours obchodování po tom, co představil své hospodářské výsledky ze závěru loňského roku. A to přesto, že s přehledem překonal hospodářská očekávání, která do něj finanční analytici vkládali.

Důvodem se stal slabý růst počtu uživatelů. Těch sice meziročně přibylo o 30 procent, což by nebylo tak špatné, ale oproti předchozímu čtvrtletí jich bylo jen o 4 procenta víc. Potvrzuje se tak trend z předchozího roku, kdy se růst uživatelů poměrně zásadně zpomaloval.

Celkem Twitter zaznamenal 241 milionů aktivních uživatelů, oproti Facebooku jen zlomek a méně než uvádí Google+. “Sociální kostra” Googlu v současnosti uvádí 540 milionů aktivních. V tomto případě ale samozřejmě lze diskutovat o tom, jaká je kvalita engagementu uživatelů Google+, a kolik z nich navštěvuje síť tak pravidelně, jako kontrolují Twitter jeho nejvěrnější uživatelé.

Tři čtvrtiny mobilních uživatelů

Ale zpátky k Twitteru. Ještě větším problémem než počet aktivních uživatelů, který alespoň stoupal, byl počet těch, kteří viděli svůj stream tweetů. Těch totiž ubylo hned o 7 procent, a počítadlo se zastavilo na 148 milionech. Opět málo i ve srovnání s Google+, které stejný ukazatel uvádí na hodnotě 300 milionů, tedy rovný dvojnásobek.

Pozitivní pro Twitter je tak pouze to, že počet mobilních uživatelů roste rychleji, než celkový počet aktivních. Aktivních mobilních uživatelů měl Twitter 76 procent z celkového počtu, tedy asi 184 milionů, a jejich počet meziročně stoupl o 37 procent.

Jak už je řečeno výše, alespoň hospodářské výsledky Twitter vykázal nad očekávání dobré (tedy nad očekávání analytiků). Z 243 milionů dolarů, které vydělal, pocházelo 220 milionů z reklamy, a 75 procent z nich (165 milionů dolarů) byly reklamní příjmy z mobilů. Příjmy na akcii se ustálily na hodnotě 4 dolarové centy. Ani to ale službě nezabránilo, aby neprodělávala. Za čtvrté čtvrtletí byla ve ztrátě neuvěřitelných 511 milionů dolarů, za celý minulý rok ztráta dělala 645 milionů dolarů podle účtování GAAP a 34 milionů dolarů podle non-GAAP.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika od Seznamu: E-mail stále drtí Skype, ICQ i Facebook

Nejvyužívanějším a nejdynamičtěji rostoucím komunikačním kanálem na internetu je e-mail. Vyplývá to z průzkumu společnosti Seznam.cz o způsobech on-line komunikace, jehož výsledky jsou shrnuty v přehledné infografice. Z výzkumu je patrné, že na denní bázi e-mail používá 78 procent dotázaných, vlastní ho ale až 99 procent účastníků průzkumu.
Přečtěte si více

Historie sdílená přes sociální média rychle mizí v nenávratnu

Sociální média a internet všeobecně jsou velmi efektivní nástroje pro komunikaci v současnosti, pro diskutování aktuálních a nových témat. Pokud ale přijde na jejich spolehlivost při pohledu do minulosti, už si tak dobře nevedou. Obsah, na který sociální média na internetu odkazují, totiž rychle mizí a už po několika letech ho existuje jen část.
Přečtěte si více

Jaký osud čeká “otravný boxík” na Facebooku a co přinášejí nové akce

V době, kdy Facebook začal poprvé výrazněji filtrovat příspěvky, které se dostanou až před zraky uživatelů, přišel zároveň s řešením, jak o nic nepřijít. Jmenovalo se Ticker a v podobě boxu v pravém horním rohu obsahovalo veškerou viditelnou aktivitu přátel a stránek. Co nepříliš používanou a mnohými vysloveně zatracovanou funkci čeká s novou podobou news feedu a představením nových typů facebookových akcí, které s ním nepřímo souvisí.