Twitter představil vložitelnou timeline i nové API a pravidla

Twitter za sebou má velmi plodný den. Během včerejška stihl představit novou embedovatelnou timeline, kterou lze vložit kamkoliv na web, a také nové slibované API a s ním související pravidla pro vývojáře. Z nových pravidel nemají radost hlavně tvůrci externích klientů, pro které jsou do značné míry likvidační.

Začněme novou timeline. Tu si nyní může vygenerovat každý a zabere to minutu nastavování, pokud na to půjdete skutečně pomalu. Stejně tak lze vygenerovat widget pro listy, favourites a pro určitý hashtag. Všechny streamy jsou interaktivní a uživatelé s nimi kdekoliv na webu mohou pracovat stejně, jako by byli přímo na Twitteru.

Stream tweetů lze vygenerovat k jakémukoliv uživatelskému jménu, není tedy třeba se omezovat na účty, ke kterým máte administrátorský přístup. Novinku jako partneři pro launch implementovali ESPN, London Fashion Week a autorka Margaret Atwood. Timeline je vložena také k blogovému příspěvku, kterým ji Twitter představil.

Timeline Twitteru přiložená k článku o vkládání timeline

Twitter také rovnou představil nové API v1.1. To bude prozatím půl roku v nepovinném provozu, od 5. března 2013 ale skončí současné API v1.0 a na novou podobu tak bude muset povinně přejít celý ekosystém. Spolu s novým API Twitter představil i nová pravidla pro vývojáře, jmenovitě Developer Rules of the Road a Developer Display Requirements. Zjednodušený souhrn změn naleznete zde.

Asi největší ranou, a to pro tvůrce externích Twitter klientů, je nové omezení na 100 tisíc uživatelských tokenů. To mírně zjednodušeno znamená, že aplikace může mít maximálně jen 100 tisíc uživatelů. Při překonání této hranice musí developer spolupracovat přímo s Twitterem, který mu může ale také nemusí limit zvýšit. Podle vyjádření Twitteru se limit týká jen externích klientů, které více či méně kopírují základní uživatelské rozhraní Twitteru.

Developeři, kteří možnosti platformy nějakým způsobem rozšiřují nebo se zaměřují na nástroje pro firmy či nástroje pro analytiku, se tedy obávat nemusí. Vzhledem k tomu, že není žádná garance zvýšení limitu na požádání, a že Twitter se poslední dobou proti externím klientům vcelku otevřeně staví, je pravděpodobné, že pravidlo bude znamenat jejich brzký konec. Jedině, že v rámci svých služeb přijdou s něčím novým a originálním, co funkčnost Twitteru rozšíří.

Via TC, VB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Aperol proti všem: Takhle vypadá jeho guerilla na LinkedIn

Aperol Spritz se pustil do LinkedInu, tedy do sítě, které se tu značky marketingově spíše vyhýbají. A rovnou guerillově. "Experiment" na síti si firma chválí, schytala ale řadu hejtů – ne od cílové skupiny, ani od těch, kteří do ní nepatří a komunikaci nepochopili, ale rovnou od marketingových specialistů.
Přečtěte si více

Rdio versus Deezer. Kterou službu vybrat?

Je to neuvěřitelné, ale už i v České republice dochází k souboji streamovacích služeb. Něco, co bylo nedávno naprosto nepředstavitelné. Na trh v minulých dnech dorazila služba Rdio a naši dvorní terénní výzkumnici Elišku Vyhnánkovou samozřejmě velmi zajímalo, jestli zůstat u předplatného Deezeru, nebo vzít kramle ke konkurenci. Jdeme srovnávat!