Twitter představil velkou novinu, cílení reklamy podle slov v tweetech

Marketéry, které už na Twitteru nebavilo cílení podle zájmů, sociální síť včera potěšila se svou novinkou. Díky cílení na základě slov a frází mohou reklamu na uživatele zaměřit podle toho, jaké výrazy píší ve svých tweetech, a to v reálném čase.

Právě fakt, že se vše odehrává v reálném čase, je v tomto případě velkou předností Twitteru před jinými platformami. Nepředstavitelná není varianta, kdy uživateli, který napíše v době oběda, že má hlad, naservíruje sociální síť obratem zvýhodněný tweet, který bude zvát k návštěvě restaurace v blízkém okolí, ještě navíc se slevou.

Princip je lehko pochopitelný, inzerenti na Twitteru jednoduše zadají klíčová slova, podle kterých chtějí reklamu zacílit. Ta mohou doplnit tradičními metodami cílení, jmenovitě podle pohlaví, lokace a zařízení. Zadat lze i čas, během kterého má kampaň probíhat, a samozřejmostí je volba tweetu, který se v případě naplnění všech zadaných znaků cílení uživateli zobrazí. Naopak s cílením podle zájmů klíčová slova kombinovat nelze, i když Twitter nevyloučil, že by v budoucnu mohl povolit i tuto variantu.

Ve chvíli, kdy uživatel, který odpovídá cílení, zadá v čas, pro který je průběh kampaně nastaven, tweet, který obsahuje klíčová slova, zobrazí se mu inzerentem zvolený tweet v jeho proudu tweetů. Klíčová slova lze importovat z kampaní u jiných médií a také lze zadat celou frázi. Jeden z testovacích partnerů Twitteru, GoPro, zaznamenal při celkem dvou milionech zobrazení s novým cílením u některých zobrazených reklamních tweetů engagement až 11 procent.

Novinku Twitter spustil v 15 jazycích a všude tam, kde již jsou dostupné jeho webové reklamní nástroje a API. Česká republika ovšem prozatím mezi tyto lokality nepatří.

Via Twitter