Program včera Twitter spustil s dvanácti startovními partnery, jmenovitě Attensity, Crimson Hexagon, Dataminr, DataSift, ExactTarget, Gnip, HootSuite, Mass Relevance, Radian6, SocialFlow, Sprinklr a Topsy. Zcela ignoruje externí klienty pro používání Twitteru, soustřeďuje se pouze na tři kategorie aplikací – engagement, analytiku a přeprodej dat.
V tomto ohledu se drží blogového příspěvku, ve kterém před dvěma týdny shrnul novinky ve svých API a naznačil developerům, jakým směrem by se se svými aplikacemi měli ubírat. Jak je vidět z grafu níže, jde o všechny segmenty trhu kromě engagementu koncových uživatelů, o který se Twitter hodlá starat sám. Naopak analytiku a všechna řešení pro podnikatele Twitter vývojářům rád přenechá.
Do Twitter Certified Products se samozřejmě mohou hlásit i nové produkty. Ty, které projdou stanovenými kritérii, Twitter také certifikuje. Splnit je mimo jiné třeba tyto podmínky:
- Učinit Twitter hodnotnějším a vyřešit potřebu, kterou Twitter sám o sobě neřeší.
- Pomoci dostat Twitter na nové trhy.
- Twitter je centrální součástí produktu, produkt pracuje s API a dalšími funkcemi Twitteru.
- Integrace s produkty Twitteru funguje tak spolehlivě, jak jen je možné.
- Produkt v síti Twitteru podněcuje smysluplné interakce.
- Práce na příležitosti, která nabízí významné výsledky.
- Využívání existujících produktů z platformy Twitteru místo tvorby vlastních podobných produktů.
Kromě toho je samozřejmě třeba splnit i všechny ostatní podmínky pro spolupráci vývojářů s Twitterem.
Via TC