Twitter představil nové vizuálnější profily. V televizi

Twitter nasazuje novou očekávanou podobu profilů, kterou v posledních měsících testoval. Jak už se vědělo, nový design velmi připomíná Facebook, kromě toho ale také “umožňuje uživatelům ještě snadněji ukázat, kým jsou”. Nově registrovaní uživatelé budou mít nové profily aktivní hned od počátku.

O tom, že Twitter pracuje na nových profilech, se již ví dva měsíce, mnozí uživatelé totiž zachytili jejich testování. Včera ji ale sociální síť konečně oficiálně představila a slíbila, že se ke všem uživatelům dostane během několika týdnů.

K představení nových profilů došlo v ranní americké Today Show. Připojme k tomu fakt, že pro nově registrované uživatele je od včerejška tento design rovnou aktivní, a také problémy Twitteru při získávání nových uživatelů, a vysvětlení je jediné. Twitter televizní představení nového designu zároveň pojal i jako nábor nových duší.

Aktivní novou podobu profilů již mají například Today Show, americká první dáma Michelle Obama, kapela Weezer či herec Zac Efron, pro ostatní by měly být aktivovány v průběhu následujících dní a týdnů. My se mezitím můžeme podívat na to, jaké nejdůležitější novinky redesign přinesl.

profiles_flotus_new

Především to je ústup od volby pozadí na profilu, které dřív bývalo hlavním prostorem pro seberealizaci uživatelů. Seberealizaci a přizpůsobení profilů nyní namísto toho bude sloužit bude velká cover fotografie na vrcholu stránky. Zvětšuje se i profilová fotografie, druhý náznak, že Twitter chce po vzoru ostatních sociálních sítí být také víc obrázkový, aby přitáhl i běžné uživatele.

Mění se uspořádání profilu, fotografie, obrázky a informace o uživateli se přesunují do sloupce na levé straně, tweety budou uprostřed a doporučení účtů ke sledování spolu s trendy budou napravo. Svůj nejoblíbenější tweet si uživatelé mohou “přišpendlit” na vrchol profilu (i když podle TheNextWeb se posune o jednu pozici dolů pokaždé, když publikujete nový tweet). Twitter navíc automaticky zvětší ty tweety, které v minulosti vyvolaly hodně reakcí u ostatních, takže populárnější tweety budou na profilu o něco viditelnější.

Při návštěvě cizího profilu si uživatelé budou moci zvolit filtrování tweetů. Na výběr bude zobrazit všechny tweety, tweety s obrázkem či fotografií, případně tweety s odpověďmi na ně. Při rozkliknutí sekce Photos/Videos se tweety s fotkou či videem zobrazí ve dvou sloupcích místo dosavadního jednoho.

flotus 2 column photos

Pomůže nový design profilů Twitteru s tím, aby s ním noví uživatelé neztráceli trpělivost tak rychle jako doposud? Rozhodně to nelze vyloučit, teprve se to ale ukáže. Nový design díky zvětšení většiny prvků rozhodně není tak nabitý textem, což jej pro občasného návštěvníka činí stravitelnějším, a větší obrázky tento dojem a celkovou větší přehlednost jenom podtrhují.

Nezvykle smíšené jsou i reakce stávajících uživatelů. Zatímco jindy je při redesignech obvyklé jejich univerzální odsouzení (hlavně na Facebooku), někteří uživatelé Twitteru jeho nový vzhled docela překvapivě chválí. Najde se samozřejmě i mnoho takových, kteří spokojeni nejsou. Už samotný smíšený charakter reakcí ale napovídá, že se Twitter dost možná doopravdy vydal správným směrem.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Turkům blokují Facebook a Twitter, učí se blokaci obcházet

Prostesty v Turecku, které zemí hýbou v posledních dnech, pokračují, a místní vláda proti nim bojuje i na digitální frontě. Protože se opět hybnou silou protestů stala sociální média, je prý v zemi přístup k těm nejdůležitějším zablokovaný. Zdá se ale, že minimálně část veřejnosti přišla na způsob, jak blokaci obejít.
Přečtěte si více

Jak sociální média pomohla operátorům přežít tarifovou revoluci

Společnost Brand Embassy má velmi dobře nakročeno k tomu stát se největším úspěchem pražského akcelerátoru StartupYard a mezi její klienty v Česku či Velké Británii patří řada velkých jmen. Shodou okolností i všichni tuzemští operátoři, takže mohla využít zajímavou příležitost v podobě "tarifové revoluce" k vytvoření infografiky a troše toho selfproma.