Twitter představil nové možnosti cílení pro samoobslužnou reklamu

Samoobslužné reklamní nástroje Twitteru jsou prozatím dostupné pouze majitelům účtů z území Spojených států, a to pouze na základě pozvánky. Novinky v nich jsou ale i přesto zajímavé. Předně proto, jak Twitter ke zdokonalování možností své reklamy přistupuje, a také proto, že zároveň s jejich uvedením připustil, že ještě během letoška by chtěl samoobslužný nástroj začít zpřístupňovat i zbytku světa.

Jednou ze změn jsou nové možnosti cílení. Inzerenti mohou nyní cílit podle pohlaví, které sice Twitter u svých uživatelů s jistotou nezná, ale s relativní úspěšností (i když bez garance) jej odhaduje podle různých doprovodných znaků u jednotlivých účtů. Cílení je také možné podle platformy, z níž uživatelé k Twitteru přistupují, tedy jestli jde o desktop, Android, iOS nebo jiné platformy.

Jakkoliv předchozí dvě možnosti přijdou inzerentům vhod, přesnější zacílení kampaní umožní teprve další dvě, které se věnují cílení podle zájmů uživatelů. V té první Twitter bude umožňovat oslovit reklamou ty uživatele, kteří jsou podobní typickým followerům určitého zvoleného účtu. Důležité zde je, že jde pouze o podobné uživatele, tedy takové, kteří odpovídají obecnému profilu lidí sledujících zvolený účet. Nejde nutně o stejnou cílovou skupinu, jakou by byli lidé, kteří zvolený účet přímo sledují.

Nejde tak o přímé využívání publika, které si vytvořil svou aktivitou někdo jiný (což by právem vyvolalo nespokojenost majitelů vlivných účtů). Na druhou stranu, také to není od tohoto modelu zase tak úplně daleko, a je zřejmé, že minimálně zčásti se zacílené publikum s lidmi přímo sledujícími zvolený účet bude překrývat.

Druhá možnost cílení podle zájmů umožňuje vybrat jeden z přibližně 350 tematických okruhů typu závodění v automobilech nebo sledování ptáků (příklady z dílny samotného Twitteru). Úplně poslední novinka se pak netýká cílení, namísto toho umožňuje všem uživatelům samoobslužného rozhraní, aby přepnuli na jeho pokročilejší variantu nabízející více funkcí a možností.