Twitter ožívá videem. Může za to Vine, YouTube a Instagram

Hned jak se zjevila konkurence YouTube, začalo se mezi sociálními marketéry řešit, která cesta je lepší. Jestli se dá vydělat spíš na libovolně dlouhých videích v nekonečné záplavě YouTube nebo zkusit nový šesti, respektive patnáctivteřinový formát u Vine nebo Instagramu.

Socialbakers nám poskytli svou studii, jak to vypadalo na Twitteru od devatenáctého června do devatenáctého července. Akorát tak, aby byl vidět nástup videí z Instagramu a případný přesun od YouTube k Vine nebo právě k prvně jmenovanému.

Většina správců se na Twitteru stále klonila k Youtube. Videoserver má přeci jenom před konkurencí sedmiletý náskok a miliardu návštěvníků měsíčně. Podobně je na tom Facebook propojený s Instagramem. Vzadu se krčí Vine s desetinovou zákaznickou základnou.

V Socialbakers sledovali 1 141 firemních profilů, kde se za měsíc mihlo 5 933 tweetů.

Videa z Youtube zařídila i mnohem větší engagement. I když šlo v podstatě spíš jenom o promile. Vine ale googláckou službu těsně překonalo v množství sdílení. Jednoduchost, nepřetržitá smyčka připomínající animovaný GIF a jen šest sekund. Vine je cool a má podle Socialbakers šanci se jednou s YouTube opravdu poprat.

Instagramová videa mají za sebou teprve první měsíc, ale nabízí plno možností upravování a jejich popularita pomalu roste. Už první týden po spuštění služby byla, podle čísel SimplyMeasured, video na Instagramu dvakrát populárnější, než videa z Vine. Zatímco video na Instagramu od jeho spuštění publikovalo 14 ze stovky největší značek, ve stejném období Vine použilo značek jen sedm.

První zkušenosti ukazují, že není nutné se omezovat jen na jednu videoslužbu. Naopak se vyplácí využít genius loci každé z nich. Pořadatelé Wimbledonu používali si nastavili systém tak, že instagramová videa byla do jisté míry oficiálnější, ukazovala jak žije turnaj a jaká je na něm atmosféra. Vine fungoval zas naopak jako šmírácká síť s atmosférou zakázaného ovoce pro záběry ze zákulisí.