Twitter oficiálně oznámil vstup na burzu – jak jinak než tweetem

V přepočtu na deset miliard dolarů si zakladatelé Twitteru své dítě cení. Tedy v přibližně na desetinu toho, na kolik je oceňován konkurenční Facebook. Firma má dnes kolem dvou set milionů uživatelů a během letošního roku už poctivě zbrojila, aby před IPO trochu navýšila svou cenu.

 

Vstup na burzu s sebou nese samozřejmě i poctivý průklep od případných investorů. Firma bude muset zveřejnit detaily o svém hospodaření. Na to je ještě čas, protože detaily musí Twitter odtajnit až 21 dnů před tím, než vyrazí za svými případnými investory. Nemá se ale pravděpodobně za co stydět. Tržby se odhadují na půl miliardy dolarů. A vývoj příjmů vypadá optimisticky.

O tom, kdy by sociální síť měla rozšířit řady úspěšných nebo neúspěšných internetových projektů současné generace, se zatím ještě spekuluje. Možné termíny se ale postupně vynořují a nejčastěji se hovoří o přelomu roku nebo o začátku toho příštího. Na konec roku je naplánováno i vydání knihy o přátelství, zradě, penězích a moci od reportéra New York Times Nicka Biltona.

Twitter může vytěžit z burzovního příběhu Facebooku. Ten odstartoval tragicky, když jeho akcie spadly z osmatřiceti dolarů skoro na polovinu, ale po roce už se vyšplhaly na pětačtyřicet dolarů.  Investoři by tak podle Business Insideru mohli ztratit ostych před investicí do další sociální sítě.

Ne všechny příběhy mají ale tak šťastný konec. Málokterá z nových internetových firem po vstupu na burzu rostla. Třeba Zynga byla na začátku obchodování na sedm miliard. Za rok a půl ale ztratila víc než polovinu své hodnoty. A není v tom rozhodně sama. Groupon byl na začátku ohodnocen na půl miliardy a akcie se začaly prodávat za dvacet dolarů. Dneska je na dolarech osmi. Jsou ale i tací, kterým se to povedlo a daří se jim i na burze. LinkedIn třeba zhodnotil své akcie z pětačtyřiceti na začátku skoro na pětinásobek.

via Guardian