Twitter obnovil dohodu s Googlem, tweety u něj dostanou přednost

Společnost Twitter odsouhlasila spolupráci s Googlem. Ten získá přímý přístup k streamu tweetů. Díky tomu se takřka v reálném čase budou moci zobrazovat přímo ve výsledcích vyhledávání. Podle některých zdrojů budou mít zvýhodnění či zvýraznění oproti ostatním stránkám. Ke změnám dojde ještě v první polovině letošního roku.

Společnost Twitter odsouhlasila spolupráci s Googlem. Ten získá přímý přístup k streamu tweetů. Díky tomu se takřka v reálném čase budou moci zobrazovat přímo ve výsledcích vyhledávání. Podle některých zdrojů budou mít zvýhodnění či zvýraznění oproti ostatním stránkám. Ke změnám dojde ještě v první polovině letošního roku.

Přednost budou mít tweety zřejmě v případě, když půjde o aktuální informace. Hovoří se i o speciálních infoboxech.

Staronový pokus

Podobnou dohodu přitom uzavřel Twitter s Googlem už v roce 2009. Ovšem za dva roky od ní firmy ustoupily. Google rozjel svou vlastní sociální síť a Twitter si postěžoval, že z návštěvnosti ze světové jedničky neměl žádný velký prospěch. Představoval si totiž trochu lepší zobrazování twitterovských výsledků v Google.

Ostatně v té době se ještě neobjevovaly reklamy v takovém počtu a intenzitě jako teď. Ačkoliv na veřejnost příliš podrobností o míře spolupráce neprosáklo, původní dohoda společností přestala oficiálně platit v roce 2011. I poté ale firmy o výsledky vyhledávání bojovaly.

twitter-google-logos2-1920

Dnes už je to jiné. Twitter je na burze a má závazky vůči akcionářům, takže reklama se stala běžnou součástí jeho služeb. Více začal spolupracovat s vyhledávači. Například upravil stránky se svými legendárními hashtagy (ty okopíroval z IRC). Má dohodu s Bing a Yahoo!, tedy společností Microsoft. Do jednoho tweetu se vleze více multimédii (4 obrázky/tweet, animované gify).

Google zase pochopil, že jeho sociální síť Google plus zřejmě nepřekoná Facebook. Prostě se obě strany posunuly dále a nová spolupráce tak získala prostor.

Twitter potřebuje růst. Nový uživatelé znamenají lepší postavení na trhu a také větší příjmy z reklamy. Na Twitteru se navíc jede v přímém přenosu: mezinárodní události a aktuální témata na něm lidé hledají stále víc. Aktuální informace často díky této sociální síti vynechávají cestu přes média a do světa se šíří tweety.

To všechno Google dobře ví a nechce zaspat. uvědomuje svůj technický náskok a jeho posílení, pokud bude nový obsah ještě aktuálnější.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nabitý Social Marketers Summit je tu, registrace končí zítra

Poslední dva dny zbývají na registraci na letošní Social Marketers Summit, který do Prahy opět přivede řadu zajímavých zahraničních hostů a zástupců velkých mezinárodních značek. Tématem pro tento rok je heslo Show me the money!, takže řeč bude o penězích a podle toho také celý Summit bude vypadat...
Přečtěte si více

TOP virály týdne: První polibky a Arnie!

Video s cizinci, kteří se mají poprvé políbit, jste možná už viděli, ale stihli jste už některou z parodií? A viděli jste už nestárnoucího Arnolda s tankem? Nebo M.C. Miloshe? a Photoshopové hrátky? TOP virály jsou zpět!