Twitter obnovil dohodu s Googlem, tweety u něj dostanou přednost

Společnost Twitter odsouhlasila spolupráci s Googlem. Ten získá přímý přístup k streamu tweetů. Díky tomu se takřka v reálném čase budou moci zobrazovat přímo ve výsledcích vyhledávání. Podle některých zdrojů budou mít zvýhodnění či zvýraznění oproti ostatním stránkám. Ke změnám dojde ještě v první polovině letošního roku.

Přednost budou mít tweety zřejmě v případě, když půjde o aktuální informace. Hovoří se i o speciálních infoboxech.

Staronový pokus

Podobnou dohodu přitom uzavřel Twitter s Googlem už v roce 2009. Ovšem za dva roky od ní firmy ustoupily. Google rozjel svou vlastní sociální síť a Twitter si postěžoval, že z návštěvnosti ze světové jedničky neměl žádný velký prospěch. Představoval si totiž trochu lepší zobrazování twitterovských výsledků v Google.

Ostatně v té době se ještě neobjevovaly reklamy v takovém počtu a intenzitě jako teď. Ačkoliv na veřejnost příliš podrobností o míře spolupráce neprosáklo, původní dohoda společností přestala oficiálně platit v roce 2011. I poté ale firmy o výsledky vyhledávání bojovaly.

twitter-google-logos2-1920

Dnes už je to jiné. Twitter je na burze a má závazky vůči akcionářům, takže reklama se stala běžnou součástí jeho služeb. Více začal spolupracovat s vyhledávači. Například upravil stránky se svými legendárními hashtagy (ty okopíroval z IRC). Má dohodu s Bing a Yahoo!, tedy společností Microsoft. Do jednoho tweetu se vleze více multimédii (4 obrázky/tweet, animované gify).

Google zase pochopil, že jeho sociální síť Google plus zřejmě nepřekoná Facebook. Prostě se obě strany posunuly dále a nová spolupráce tak získala prostor.

Twitter potřebuje růst. Nový uživatelé znamenají lepší postavení na trhu a také větší příjmy z reklamy. Na Twitteru se navíc jede v přímém přenosu: mezinárodní události a aktuální témata na něm lidé hledají stále víc. Aktuální informace často díky této sociální síti vynechávají cestu přes média a do světa se šíří tweety.

To všechno Google dobře ví a nechce zaspat. uvědomuje svůj technický náskok a jeho posílení, pokud bude nový obsah ještě aktuálnější.

Diskuze k článku