Twitter: nejužívanější platforma 100 nejvýdělečnejších podniků světa

Jak známo, žebříček Fortune 100 zahrnuje stovku nejvýdělečnějších podniků světa, a to dle jejich hrubého příjmu. Vychází ze žebříčku Fortune 500, sestavovaného pravidelně každý rok magazínem Fortune. Dle výsledků studie Burson-Marsteller si tyto firmy vybírají nejvíce Twitter pro kontakt se zákazníky, na druhém místě skončily blogy a v těsném zavěsu za nimi Facebook.

Podle jejich zjištění patří Twitteru první místo díky zastoupení u plných 54% ze sledované stovky firem. 32% používá blog a 29% stránky na Facebooku. Ovšem zdaleka nejzajímavější je zjištění, že pouze 17% z těchto společností používá všechny tyto tři nástroje k oslovování trhu a pokud si společnost zvolí pouze jediný z nich, je to v celých 76% právě Twitter.

Komunitní weby vs. blogy: vzestup a pád

Podniky, které zvolily Twitter, ať už jako jediný nástroj či pouze jako jeden z několika, ho pak využívají pro tři účely. Z 94% k šíření oznámení a novinek, z 67% pro zákaznické služby a v 57% pro obchod a promo akce. Twitter účet společnosti zařazené do Fortune 100 žebříčku pak má průměrně ve sledovaných položkách 5234 uživatelů, medián je 674 uživatelů.

Twitter měl velký náskok před Facebookovými podnikovými stránkami, které se začaly naplno rozvíjet až po inovaci a redesignu Facebooku loni na podzim. Od té doby se však rychle rozvíjejí a např. Starbucks nyní má více jak 3,7 miliónu fanoušků na své Facebook stránce, které může pravidelně oslovovat. Druhý zajímavý závěr plynoucí z této studie: při rozhodování společností, kterou službu si zvolí, čím dál častěji ignorují blogy a směřují přímo k dvěma výše zmiňovaným sociálním sítím.