Twitter kopíruje Facebook a začne k cílení reklamy využívat cookies a e-maily

Retargeting reklama, tedy reklama založená na specifické aktivitě uživatelů na webu, je na sociálních sítích stále populárnější. Po Facebooku, který ji zavedl během minulého léta s programem Facebook Exchange, s ní nyní tak trochu přichází i Twitter.

V jeho podání ovšem nejde o čistou retargeting reklamu, protože není zřízena žádná burza pro cílení uživatelů v reálném čase. Místo toho zadavatel reklamy ke zvýhodněnému tweetu nahraje unikátní čísla cookies, na které reklama je cílená. Když uživatel s jednou z těchto cookie v prohlížeči Twitter navštíví, může se mu dotyčný zvýhodněný tweet zobrazit.

Podobně jako s cookies kopíruje Facebook Exchange, přišel Twitter i s novým produktem napodobujícím nástroj Facebooku nazvaný Custom Audiences. Díky němu mohou zadavatelé reklamy na Twitteru nahrát e-mailové adresy svých zákazníků, které služba porovná se zaregistrovanými adresami uživatelů. Reklama je potom zacílena na uživatele, u kterých se e-maily shodují. Stejně jako Facebook, i Twitter porovnává pouze hashe e-mailových adres, ne přímo adresy samotné, takže žádná data uživatelů nemění svého držitele.

Twitter tak bez zvláštního maskování následuje v inovacích cesty vyšlapané Facebookem. A není to poprvé. Stejně jako Facebook v minulosti kopíroval od svých konkurentů, jak Twitteru, tak i Google+, Pinterestu a Foursquaru, dnes je to naopak. Pro české marketéry je samozřejmě komplikací, že reklamní produkty Twitteru jim stále nejsou přístupné. Doufejme, že se to co nejdříve změní, a zvýhodněné tweety, trendy a účty brzy dorazí i k nám.

Via ATD