Twitter kopíruje Facebook a začne k cílení reklamy využívat cookies a e-maily

V programu, který je nápadně podobný reklamní burze Facebook Exchange, začne Twitter umožňovat inzerentům cílení placené reklamy i podle stránek, které uživatelé navštívili. Pro uživatele to neznamená nic jiného, než že mikroblog bude k jejich cílení využívat cookies. Dalším novým prostředkem cílení se stanou i e-mailové adresy.

Retargeting reklama, tedy reklama založená na specifické aktivitě uživatelů na webu, je na sociálních sítích stále populárnější. Po Facebooku, který ji zavedl během minulého léta s programem Facebook Exchange, s ní nyní tak trochu přichází i Twitter.

V jeho podání ovšem nejde o čistou retargeting reklamu, protože není zřízena žádná burza pro cílení uživatelů v reálném čase. Místo toho zadavatel reklamy ke zvýhodněnému tweetu nahraje unikátní čísla cookies, na které reklama je cílená. Když uživatel s jednou z těchto cookie v prohlížeči Twitter navštíví, může se mu dotyčný zvýhodněný tweet zobrazit.

Podobně jako s cookies kopíruje Facebook Exchange, přišel Twitter i s novým produktem napodobujícím nástroj Facebooku nazvaný Custom Audiences. Díky němu mohou zadavatelé reklamy na Twitteru nahrát e-mailové adresy svých zákazníků, které služba porovná se zaregistrovanými adresami uživatelů. Reklama je potom zacílena na uživatele, u kterých se e-maily shodují. Stejně jako Facebook, i Twitter porovnává pouze hashe e-mailových adres, ne přímo adresy samotné, takže žádná data uživatelů nemění svého držitele.

Twitter tak bez zvláštního maskování následuje v inovacích cesty vyšlapané Facebookem. A není to poprvé. Stejně jako Facebook v minulosti kopíroval od svých konkurentů, jak Twitteru, tak i Google+, Pinterestu a Foursquaru, dnes je to naopak. Pro české marketéry je samozřejmě komplikací, že reklamní produkty Twitteru jim stále nejsou přístupné. Doufejme, že se to co nejdříve změní, a zvýhodněné tweety, trendy a účty brzy dorazí i k nám.

Via ATD

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Akční tým SMAT, aneb jak mohou fungovat sociální sítě na univerzitě

Znáte Akční tým Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity? Jestli ne, je to možná docela škoda. Jde o projekt, v jehož rámci se skupina současných i bývalých studentů již rok a půl stará o komunikaci fakulty přes nejrůznější sociální média. Jejich přístup je svěží, originální a nepostrádá zajímavé akce a soutěže nejen pro studenty.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Yoda, módní tipy a další vychytávky

Šokující pravda o Yodovi a E.T., o tloustnutí a s tím související módě, o tom, jak si zpříjemnit ranní vstávání, jak správně udělat selfie, ale třeba také o Google+, nebo o devadesátkách a samozřejmě o sexu, lásce i náboženství. Prostě standardně vybalancovaný mix toho nejdůležitějšího, co internet za poslední týden nabídl.