Twitter je na burze, prodával se za 45 dolarů

O jaké částce se bude po dnešním IPO Twitteru mluvit? Bude to částka 45 dolarů. Společnost otevřela svůj první den obchodování lehce nad ní, aby po vzestupu na 50 dolarů opět oslabila a lehce pod 45 dolary den i uzavřela.

Byli jste také skeptičtí k tomu, jak si povede Twitter v den svého vstupu na burzu? Nebo jste věřili, že na rozdíl od Facebooku své investory potěší, a jeho cena oproti upisovací ceně povyskočí? Po loňských zkušenostech ze vstupu Facebooku na burzu, a vzhledem k tomu, že Twitter stále není ziskový, by jistá míra skepse nebyla rozhodně ničím překvapivým.

Pokud jste jedním z těch, kdo Twitteru věřili, že na hranici 40 dolarů skutečně dosáhne, nemuseli jste vůbec být napjatí dlouho. Společnost ji ve svůj premiérový den na burze překonala již s první prodanou akcií. Twitter otevřel na ceně 45.10 dolaru, a velmi krátce se v úvodu obchodování vytáhl dokonce až na 50 dolarů.

Slibovaných až 80 dolarů, které předpovídali někteří velcí optimisté, se ale nekonalo ani zdálky. Po velmi letmém setkání s 50 dolary se trh zklidnil, aby Twitter většinu zbytku dne strávil v rozmezí 45 až 48 dolarů. V samém závěru pak důvěru trhu mírně ztratil a poklesl až na konečných 44.9 dolaru.

twitter first day

Cenový skok jistě potěšil upisující investory. Tedy ty, kteří měli tolik štěstí, že se jim akcie Twitteru podařilo získat za upisovací cenu 26 dolarů za kus. Pokud akcie prodali hned v první moment otevření burzy, přišli si za přeprodej akcií veřejnosti na hezkých 73.5 procenta zisku.

I proto někteří analytici společnosti vytýkají, že mohla upisovací cenu stanovit i výš. Svým vstupem na burzu by tak získala podstatně větší finanční obnos, než 1.8 miliardy dolarů, na které si takto přišla. Motivací Twitteru pro nižší cenu ovšem byla snaha vyhnout se výkonu Facebooku. Ten po vstupu na burzu důvěru investorů postupně ztrácel, a dočasně jeho akcie loni v září spadly na pouhou polovinu ze své upisovací hodnoty 38 dolarů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Soukromí je přeceňované, všichni přece děláme to samé, říká růžová panda

Michaela Losekoot je blogerka, copywriterka, milovnice knih a jeden z "těch lidí od sociálních médií". Píše blog Růžová panda, pracuje v knihkupectví Martinus a jedním z jejích témat je i postavení blogerů v Česku a (ne)schopnost firem s nimi kreativně pracovat. Jak svůj vliv využívá, proč se z podnikatelky stal freelancer a proč podle ní fotka v podprsence patří na Instagram a ne na Twitter?
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Yoda, módní tipy a další vychytávky

Šokující pravda o Yodovi a E.T., o tloustnutí a s tím související módě, o tom, jak si zpříjemnit ranní vstávání, jak správně udělat selfie, ale třeba také o Google+, nebo o devadesátkách a samozřejmě o sexu, lásce i náboženství. Prostě standardně vybalancovaný mix toho nejdůležitějšího, co internet za poslední týden nabídl.