Twitter dokončuje tažení proti Instagramu, ten se z Twitteru stáhl

K omezení funkčnosti fotografií z Instagramu na webu Twitteru a v jeho aplikacích došlo již během minulého týdne, Instagram ale v té době ještě Twitteru část funkčnosti zachoval. Fotografie bylo stále možné zobrazovat v rámci tzv. Twitter Card, tedy při vkládání médií přímo do feedu na Twitteru. I to ale Instagram v neděli utnul.

V současnosti se proto na fotografie z Instagramu přímo na Twitteru už nepodíváte. Odkazy na fotky z Instagramu místo toho vedou na webovou verzi služby a všechny obrázky je třeba prohlížet zde. Přestože rozdíl není velký (jedno kliknutí a chvíle čekání na  načtení nové stránky), z pohledu Twitteru jde o změnu poměrně zásadní. Hodně jeho uživatelů Instagram pro pořizování fotek využívá a nyní své výtvory nebudou moci pohodlně sdílet přímo do feedu. Uživatelé , kteří si fotky budou chtít prohlédnout, budou navedeni na Instagram, který navíc od dubna tohoto roku patří velkému konkurentovi,  sociální síti Facebook.

Načasování pro Twitter ovšem v rámci možností dopadlo ještě relativně dobře, dokončuje totiž své vlastní fotografické filtry. Ty jsou jedním z důležitých lákadel Instagramu a funkcí, která aplikaci dostala do širšího povědomí. Filtry Twitteru by podle aktuálních zpráv měly již být ve fázi testování a zaměstnanci společnosti mají podle všeho k dispozici novou verzi mobilních aplikací pro Android a iOS, které je obsahují. To lze dovodit z množství fotografií, které pracovníci Twitteru v posledních dnech publikují, a které barvami připomínají právě některé z populárních filtrů. Viz například výše vložená černobílá fotografie, na níž Jack Dorsey zvěčnil jednoho ze zaměstnanců svého platebního startupu Square.

Podle zdrojů All Things D by filtry měly vyjít v rámci nových verzí Twitter aplikací ještě před vánočními svátky, tedy tradičně v období, kdy lidé fotografují víc než obvykle. Ačkoliv filtry byly původně jedním z hlavních lákadel Instagramu, nejsou už zdaleka tím jediným, co na službě její uživatele drží. Instagram kolem sdílení fotografií vybudoval regulérní sociální síť a je nepravděpodobné, že pro vášnivé mobilní fotografy budou nové filtry na Twitteru stačit k tomu, aby komunitu úplně opustili.

Fotografické filtry již ostatně jsou součástí celé řady aplikací a služeb pro focení, a to včetně Facebooku či aplikace Snapseed od Googlu, Instagram ale přesto stále utěšeně roste. Nové filtry a včerejší omezení ze strany Instagramu tak spíše pomohou zvýraznit hranici mezi oběma skupinami uživatelů. Ti věrnější Twitteru se nejspíš rozhodnou pro jeho nové nativní filtry (pokud se ukáží jako dostatečně povedené) a ti, kdo jsou součástí komunity Instagramu, zůstanou věrní i nadále.