Twitter dál ustupuje reklamě, přidá i Promoted Accounts

Promoted Accounts, volně přeložitelné jako „zvýhodněné účty“, budou funkcí, která svým uživatelům umožní za poplatek zobrazovat účet v kolonce Who to follow na homepage. Přestože Twitter zatím přesně nespecifikoval, kdy bude spuštěna, podle COO Dicka Costelo, který o zvýhodněných účtech poprvé mluvil na konferenci v New Yorku, se tak stane „velmi záhy“. Nejasná je zatím cena, za kterou tahle služba bude k dispozici. Vzhledem k současné ceně Promoted Tweets, jež se pohybuje od 100 tisíc dolarů výš, to ale levné nebude.

Jako vždy ale prý Twitter upřednostňuje kvalitu služby pro uživatele, proto bude funkci zavádět pomalu a opatrně, a myslet přitom na to, aby se uživatelům zobrazovaly jen ty účty, které pro ně mohou být zajímavé. Je to koneckonců i v jeho nejlepším finančním zájmu, protože tak dosáhne vyšších konverzí a bude moci požadovat vyšší ceny.

Pepsi i Best Buy couvají

Již dříve spuštěné „zvýhodněné tweety“ zatím mají jediný jasný výsledek, a to ten, že od jejich testování upustila Pepsi Cola a nákupní řetězec Best Buy. Jejich marketéři se nechali slyšet, že reklamu na Twitteru definitivně nezavrhují, ale že je stále ve svých počátcích a momentálně budou raději vyčkávat a sledovat, co přesně funguje.

Zvýhodněné tweety fungují tak, že se zobrazují uživatelům jako vrchní výsledek hledání s předem určeným vyhledávacím dotazem, tedy trochu podobně jako vyhledávací PPC reklama na Googlu. Kromě toho se samozřejmě jedná o klasický tweet, takže pokud už uživatel účet následuje, zobrazí se mu normálně ve feedu.

Twitter se tváří spokojeně

Jak již bylo řečeno, momentální cena za zvýhodněný tweet začíná na 100 tisících dolarů. Podle Costela jsou Promoted Tweets přesto velmi atraktivní formou reklamy, když na ně nějakým způsobem reaguje pět procent z celkového počtu uživatelů, kterým se zobrazí. Zatím je Twitter testuje s asi 40 velkými společnostmi. Do konce roku by chtěl platformu ozkoušet se zhruba stovkou firem, příští rok by pak měl přibýt samoobslužný systém postavený na zkušenostech, které budou získány během testovacího provozu.

Posledním zatím testovaným formátem reklam na Twitteru jsou Promoted Trends. Jedná se o témata, která mají nakročeno k tomu dostat se do listu Trending Topics, samy o sobě by se tam však zatím nedostaly. Inzerent si může připlatit za to, že se objeví na sponzorovaném posledním místě seznamu. Témata, o nichž se na Twitteru zatím nemluví, tímto způsobem zvýhodnit nelze.

Via WSJ, Vator, TH