Twitter chce být doplňkem ke sledování televize i v Evropě

Strategie Twitteru být sociální sítí, kterou lidé zapnou při sledování televize, se posunuje i do Evropy. Twitter oznámil akvizice dvou startupů, britského a francouzského, které se spojením televize a online sociálních kanálů zabývají, a prohloubil spolupráci s Kantar Media.

Twitter chce být místem, kde se propojí sledování televize a online sociální média. Tuto strategii již společnost v USA realizuje delší dobu, například partnerstvím s analytickou firmou Nielsen, která vedle svého standardu pro měření televizní sledovanosti Nielsen TV vytvořila také Nielsen Twitter TV Rating, speciální standard pro měření zmínek o televizních pořadech na Twitteru v reálném čase. Za zmínku stojí také akvizice startupu Bluefin Labs v únoru 2013. Bluefin Twitteru pomáhá vyhodnocovat, kdo u sledování televize jeho služby využívá.

Nyní se Twitter s podobnými snahami stěhuje i do Evropy, kde chce taktéž usilovat o hlubší propojení sociálních médií s televizí. K tomu účelu sociální síť prohloubila spolupráci s Kantar Media, společností, která jí v Evropě poskytuje podobné služby jako Nielsen v USA. Kantar doposud pomáhal Twitteru s měřením aktivity týkající se televize v Británii a Španělsku, k čemuž nyní přibude severská část Evropy, Rusko, některé části Afriky a oblasti v jihovýchodní Asii.

Za podobným účelem, za kterým proběhlo rozšíření spolupráce s Kantarem, Twitter také koupil dva evropské startupy, které se na průsečíku sociálních médií a televize dlouhodobě pohybují. První z akvizic, Mesagraph, je francouzská společnost, která se zabývá vyhodnocováním sociálních médií pro firmy. Mesagraph není sice přímo specializovaný na televize, má ale bohatou historii spolupráce s velkými televizními kanály, pracoval např. s Canal+, France Télévisions, M6 nebo TF1.

Druhou čerstvou akvizicí Twitteru se stala britská společnost SecondSync. Jde o startup, který v Británii na sociálních médiích, především na Twitteru, sleduje zmínky o nejpopulárnějších televizních pořadech. SecondSync přitom teprve na konci letošního ledna oznámil prohloubení spolupráce s Facebookem, kterému Twitter společnost akvizicí vyfoukl prakticky pod rukama.

Podle názoru TechCrunche Twitter oběma akvizicemi sleduje především posílení své evropské infrastruktury. Namísto aby musel navazovat v Evropě úplně nové vztahy, kupuje startupy, které si již za svého dřívějšího působení potřebné vazby zajistily. Finanční podmínky obou akvizic zvěřejněny nebyly.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Tumblr chce letos vydělat 100 milionů, na Googlu je hledanější než “blog”

Mikroblog, nebo blog? Podle vyhledávání na Googlu se zdá, že mikroblog. Na počet hledání byl dotaz "blog" po mnoha letech pokořen slovem "tumblr". Pokud byste nevěděli, jde o název aktuálně velmi rychle rostoucí mikroblogovací platformy, která se čerstvě dostala mezi deset nejnavštěvovanějších stránek na americkém internetu a letos chce být v zisku.
Přečtěte si více

Twitter obnovil dohodu s Googlem, tweety u něj dostanou přednost

Společnost Twitter odsouhlasila spolupráci s Googlem. Ten získá přímý přístup k streamu tweetů. Díky tomu se takřka v reálném čase budou moci zobrazovat přímo ve výsledcích vyhledávání. Podle některých zdrojů budou mít zvýhodnění či zvýraznění oproti ostatním stránkám. Ke změnám dojde ještě v první polovině letošního roku.
Přečtěte si více

Český YouTube Fest jde do finále, ode dneška můžete hlasovat

Třetí ročník Českého YouTube Festu, který pořádají OSA a Bandzone.cz ve spolupráci s českým Googlem, míří do finále. O vítězi teď rozhodnou uživatelé YouTube, kteří mohou pro své favority hlasovat od dnešního dne až do 10. června. Vybírat můžete z patnácti finalistů, o nichž rozhodla odborná porota v čele se skupinou Lucie.
Přečtěte si více

Twitter v datech: Nejaktivnější je elitní procento a českých tweetů je 0,11 %

Twitter má sice uživatelů stovky milionů, ne všichni jsou ale vzájemně srovnatelní. Studie od University of Illinois potvrdila, že zlomek nejaktivnějších má na svém kontě stále většinu tweetů. Twitterem se nicméně výzkumníci zabývali mnohem šířeji, ke zkoumání měli totiž k dispozici skoro jedno procento všech historicky publikovaných tweetů.