Twitter chce být doplňkem ke sledování televize i v Evropě

Strategie Twitteru být sociální sítí, kterou lidé zapnou při sledování televize, se posunuje i do Evropy. Twitter oznámil akvizice dvou startupů, britského a francouzského, které se spojením televize a online sociálních kanálů zabývají, a prohloubil spolupráci s Kantar Media.

Twitter chce být místem, kde se propojí sledování televize a online sociální média. Tuto strategii již společnost v USA realizuje delší dobu, například partnerstvím s analytickou firmou Nielsen, která vedle svého standardu pro měření televizní sledovanosti Nielsen TV vytvořila také Nielsen Twitter TV Rating, speciální standard pro měření zmínek o televizních pořadech na Twitteru v reálném čase. Za zmínku stojí také akvizice startupu Bluefin Labs v únoru 2013. Bluefin Twitteru pomáhá vyhodnocovat, kdo u sledování televize jeho služby využívá.

Nyní se Twitter s podobnými snahami stěhuje i do Evropy, kde chce taktéž usilovat o hlubší propojení sociálních médií s televizí. K tomu účelu sociální síť prohloubila spolupráci s Kantar Media, společností, která jí v Evropě poskytuje podobné služby jako Nielsen v USA. Kantar doposud pomáhal Twitteru s měřením aktivity týkající se televize v Británii a Španělsku, k čemuž nyní přibude severská část Evropy, Rusko, některé části Afriky a oblasti v jihovýchodní Asii.

Za podobným účelem, za kterým proběhlo rozšíření spolupráce s Kantarem, Twitter také koupil dva evropské startupy, které se na průsečíku sociálních médií a televize dlouhodobě pohybují. První z akvizic, Mesagraph, je francouzská společnost, která se zabývá vyhodnocováním sociálních médií pro firmy. Mesagraph není sice přímo specializovaný na televize, má ale bohatou historii spolupráce s velkými televizními kanály, pracoval např. s Canal+, France Télévisions, M6 nebo TF1.

Druhou čerstvou akvizicí Twitteru se stala britská společnost SecondSync. Jde o startup, který v Británii na sociálních médiích, především na Twitteru, sleduje zmínky o nejpopulárnějších televizních pořadech. SecondSync přitom teprve na konci letošního ledna oznámil prohloubení spolupráce s Facebookem, kterému Twitter společnost akvizicí vyfoukl prakticky pod rukama.

Podle názoru TechCrunche Twitter oběma akvizicemi sleduje především posílení své evropské infrastruktury. Namísto aby musel navazovat v Evropě úplně nové vztahy, kupuje startupy, které si již za svého dřívějšího působení potřebné vazby zajistily. Finanční podmínky obou akvizic zvěřejněny nebyly.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co pro měření reklamy znamená spojení Facebooku a Datalogix

Kauza přesunů dat o uživatelích mezi společnostmi Facebook a Datalogix se sice roznesla teprve v pondělí, již nyní ale některé skupiny navrhují, aby jejich smluvní vztah přešetřila americká Federální obchodní komise. Obě firmy společně ověřují efekt reklamy na Facebooku na offline nákupy a kritizovaná analýza dat je podle nich bezpečná.
Přečtěte si více

Zynga ve třetím čtvrtletí tratila, akcie šly přesto nahoru

Po společnostech jako Google, Facebook či Yahoo ukázala výsledky hospodaření také problémová Zynga, tvůrce Farmville a dalších slavných sociálních her. Nejen odchod přebytečných zaměstnanců, ale i vyšší příjmy než se očekávalo měly pravděpodobně na svědomí, že její akcie si včera po uzavření burz polepšily.
Přečtěte si více

Diskuzní vlákna dorazila na Facebook, nakonec i pro menší stránky

Jak Facebook slíbil, tak (skoro) učinil: diskuze na stránkách se nyní umí dělit do vláken. Sociální síť se odchýlila pouze ve dvou věcech - funkce měla být od pondělí k dispozici pro všechny stránky s více než 10 tisíci fanoušků, u nás se tak stalo až v úterý a podle všeho se novinka týká i menších stránek. Jestli jste svou stránku ještě nekontrolovali, běžte se podívat, co tam na vás čeká.
Přečtěte si více

TOP 10 nejvtipnějších českých facebookových stránek

Český Twitter žije humorem falešného knížete a specifických Twitter celebrit, český Facebook má svůj Čtyřlístek, Jarka Plesla a Přiznání Hitlera. Dali jsme hlavy dohromady a bez poroty i bez pravidel jsme dali dohromady náš vlastní žebříček deseti nejvtipnějších českých facebookových stránek, které stojí za lajk.