Twitter chce být doplňkem ke sledování televize i v Evropě

Twitter chce být místem, kde se propojí sledování televize a online sociální média. Tuto strategii již společnost v USA realizuje delší dobu, například partnerstvím s analytickou firmou Nielsen, která vedle svého standardu pro měření televizní sledovanosti Nielsen TV vytvořila také Nielsen Twitter TV Rating, speciální standard pro měření zmínek o televizních pořadech na Twitteru v reálném čase. Za zmínku stojí také akvizice startupu Bluefin Labs v únoru 2013. Bluefin Twitteru pomáhá vyhodnocovat, kdo u sledování televize jeho služby využívá.

Nyní se Twitter s podobnými snahami stěhuje i do Evropy, kde chce taktéž usilovat o hlubší propojení sociálních médií s televizí. K tomu účelu sociální síť prohloubila spolupráci s Kantar Media, společností, která jí v Evropě poskytuje podobné služby jako Nielsen v USA. Kantar doposud pomáhal Twitteru s měřením aktivity týkající se televize v Británii a Španělsku, k čemuž nyní přibude severská část Evropy, Rusko, některé části Afriky a oblasti v jihovýchodní Asii.

Za podobným účelem, za kterým proběhlo rozšíření spolupráce s Kantarem, Twitter také koupil dva evropské startupy, které se na průsečíku sociálních médií a televize dlouhodobě pohybují. První z akvizic, Mesagraph, je francouzská společnost, která se zabývá vyhodnocováním sociálních médií pro firmy. Mesagraph není sice přímo specializovaný na televize, má ale bohatou historii spolupráce s velkými televizními kanály, pracoval např. s Canal+, France Télévisions, M6 nebo TF1.

Druhou čerstvou akvizicí Twitteru se stala britská společnost SecondSync. Jde o startup, který v Británii na sociálních médiích, především na Twitteru, sleduje zmínky o nejpopulárnějších televizních pořadech. SecondSync přitom teprve na konci letošního ledna oznámil prohloubení spolupráce s Facebookem, kterému Twitter společnost akvizicí vyfoukl prakticky pod rukama.

Podle názoru TechCrunche Twitter oběma akvizicemi sleduje především posílení své evropské infrastruktury. Namísto aby musel navazovat v Evropě úplně nové vztahy, kupuje startupy, které si již za svého dřívějšího působení potřebné vazby zajistily. Finanční podmínky obou akvizic zvěřejněny nebyly.