Twitter a Nielsen připravují nový systém pro měření televizních pořadů

Nielsen uzavřel s Twitterem několikaletou smlouvu, podle níž mu Twitter bude dodávat speciální data o konverzacích o televizních pořadech. Pomocí zmínek a dalších kritérií by měl nový rating zaznamenávat, jak populární jsou televizní pořady na Twitteru. O tom, co a jak přesně bude novinka měřit, obě společnosti poměrně přesvědčivě mlčí, k dispozici je jen několik obecných vyjádření a postřehů. Přesné detaily budou podle prozatímních vyjádření k dispozici v květnu příštího roku, několik měsíců před ostrým komerčním spuštěním nového nástroje, které má proběhnout počátkem podzimu.

V současnosti se můžeme podívat na to, co se o novém nástroji zatím ví:

  • Nielsen má mít k dispozici nejen běžná data o počtu zmínek, ale také data o skutečném dosahu zmínek o daném pořadu. Jinými slovy, ne jen kolik lidí o pořadu tweetovalo, ale také kolik lidí v souhrnu tyto tweety vidělo, a to na základě skutečných zobrazení, nikoliv na základě odhadů dle počtů followerů. To potvrdil ve vyjádření pro TechCrunch i Steve Husker, prezident Nielsenu pro globální mediální produkty a reklamní řešení.
  • Nástroj by měl být určen jak televizím, aby mohly divákům nabídnout zajímavější obsah, tak marketérům, kterým by měl pomoci při tvorbě kampaní.
  • Podle Huskera existují nejméně tři typy klientů, které Nielsen od produktu očekává. Ti, kteří se snaží zkombinovat ve své kampani paid média (např. televize) s earned (např. Twitter). Dále takoví klienti, kteří se snaží odhalit televizní pořady, které sice nemají nijak závratná běžná hodnocení, na Twitteru si ale přesto vedou dobře. A za třetí, nástroj by mohl pomoci tvůrcům pořadů pochopit engagement, který jejich tvorba má v sociálních médiích. Například by v tomto kontextu mohl odpovědět na otázku, proč si některá epizoda seriálu vedla podstatně lépe než jiná.
  • Husker také shrnul důvody, proč zvolil Nielsen ke spolupráci zrovna Twitter. Jde o kombinaci konverzačního charakteru tweetů, jejich publikování a reakce na ně ostatními uživateli v reálném čase, a také o to, že naprostá většina tweetů je veřejná.

Tiskovou zprávu k oznámení nového Nielsen Twitter TV Ratingu můžete nalézt zde.