Twitter a Nielsen připravují nový systém pro měření televizních pořadů

Zhruba za tři čtvrtě roku, počátkem podzimu příštího roku, by měl světlo světa spatřit nový systém hodnocení úspěšnosti televizních pořadů, který bude vycházet ze zmínek v sociálních médiích. Prozatím nese nepříliš složité označení Nielsen Twitter TV Rating. Jde o další důkaz toho, že z televize a internetu se pomalu ale jistě stává nerozlučná reklamní dvojice.

Nielsen uzavřel s Twitterem několikaletou smlouvu, podle níž mu Twitter bude dodávat speciální data o konverzacích o televizních pořadech. Pomocí zmínek a dalších kritérií by měl nový rating zaznamenávat, jak populární jsou televizní pořady na Twitteru. O tom, co a jak přesně bude novinka měřit, obě společnosti poměrně přesvědčivě mlčí, k dispozici je jen několik obecných vyjádření a postřehů. Přesné detaily budou podle prozatímních vyjádření k dispozici v květnu příštího roku, několik měsíců před ostrým komerčním spuštěním nového nástroje, které má proběhnout počátkem podzimu.

V současnosti se můžeme podívat na to, co se o novém nástroji zatím ví:

  • Nielsen má mít k dispozici nejen běžná data o počtu zmínek, ale také data o skutečném dosahu zmínek o daném pořadu. Jinými slovy, ne jen kolik lidí o pořadu tweetovalo, ale také kolik lidí v souhrnu tyto tweety vidělo, a to na základě skutečných zobrazení, nikoliv na základě odhadů dle počtů followerů. To potvrdil ve vyjádření pro TechCrunch i Steve Husker, prezident Nielsenu pro globální mediální produkty a reklamní řešení.
  • Nástroj by měl být určen jak televizím, aby mohly divákům nabídnout zajímavější obsah, tak marketérům, kterým by měl pomoci při tvorbě kampaní.
  • Podle Huskera existují nejméně tři typy klientů, které Nielsen od produktu očekává. Ti, kteří se snaží zkombinovat ve své kampani paid média (např. televize) s earned (např. Twitter). Dále takoví klienti, kteří se snaží odhalit televizní pořady, které sice nemají nijak závratná běžná hodnocení, na Twitteru si ale přesto vedou dobře. A za třetí, nástroj by mohl pomoci tvůrcům pořadů pochopit engagement, který jejich tvorba má v sociálních médiích. Například by v tomto kontextu mohl odpovědět na otázku, proč si některá epizoda seriálu vedla podstatně lépe než jiná.
  • Husker také shrnul důvody, proč zvolil Nielsen ke spolupráci zrovna Twitter. Jde o kombinaci konverzačního charakteru tweetů, jejich publikování a reakce na ně ostatními uživateli v reálném čase, a také o to, že naprostá většina tweetů je veřejná.

Tiskovou zprávu k oznámení nového Nielsen Twitter TV Ratingu můžete nalézt zde.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejzajímavější sociální kampaně: Kreativci a zombíci řádí na Twitteru

Nejrychlejší agentura světa, generátor cenzury, zombies... Přes to, že Twitter vlastně marketérům nenabízí moc nástrojů na hraní, stále nás na téhle sociální síti dokáží něčím překvapovat. Kromě Twitteru se ale v našem tradičním přehledu samozřejmě podíváme také na Facebook nebo na jedno pozoruhodné využití slavné počítačové hry Portal 2.