Tweety s obrázkem nahraným přímo na Twitter lidé častěji retweetují

Dan Zarrella, social media analytik služby Hubspot, srovnával u vzorku více než 400 tisíc náhodně vybraných tweetů, zda obrázky přiložené k tweetu ovlivňují pravděpodobnost, že tweet bude někdo retweetovat. Výsledky jsou více než zajímavé, ukázalo se totiž, že obrázky z různých služeb mají rozdílný vliv.

Obrázky nahrané přímo na Twitter (označené pic.twitter.com) dosahovaly nejlepších výsledků. Oproti průměru celého vzorku u nich byla šance, že je někdo pošle dál, o 94 procent vyšší, tedy skoro dvojnásobná. Nedaleko za těmito obrázky se umístily tweety s obrázkem nahraným na Tweetpic. U těch byla šance na retweet  oproti průměru skoro o dvě třetiny vyšší, přesně o 64 procent.

Obrázky z Instagramu a Facebooku měly opačný vliv. Jejich problémem je, že je není možné zobrazit přímo na Twitteru. Uživatelé místo toho musí kliknout na odkaz, který je zavede na stránky cílové služby. Zde teprve obrázek uvidí.

Komplikace to je především pro uživatele, kterým způsobuje určité nepohodlí. Nutnost se k obrázku prokliknout mimo Twitter ale má své důsledky i pro autora tweetu. Tweety obsahující obrázek z Instagramu totiž jsou o 42 procent méně retweetované, než je průměr. Tweety s obrázkem z Facebooku si vedou ještě hůř, retweetované jsou o 47 procent méně.

Nezbývá než doporučit využití takových služeb, ze kterých se obrázky zobrazují přímo ve feedu tweetů. Vyšší pravděpodobnost retweetu totiž znamená šanci na rozšíření publika. A to je efekt, kterého by se v oblasti sociálních médií dobrovolně zřekl jenom málokdo.

twitter_images