Tumblr chce vydělávat i přes zvýhodněný obsah pro mobilní uživatele

Blogovací platforma Tumblr si nezadá s velkými sociálními sítěmi, přestože v jejím případě o čistou sociální síť nejde. Roste ale raketovým tempem a své věrné uživatele rozhodně má. A samozřejmě na nich také chce vydělávat, přitom ale odmítá ten nejtradičnější způsob – bannerovou reklamu.

Display reklama živí třeba Facebook, jiné sociální sítě a příbuzné weby se jí ale brání. Twitter proto přišel se speciálními formáty jako Promoted Tweets, Trends a Accounts, a i samotný Facebook doplnil display reklamu o formáte Promoted Posts, který pouze zvýhodňuje jinak organický obsah.

Podobnou cestou se vydal i Tumblr. V posledních měsících testoval variantu, kdy si mohou majitelé účtů připlatit, aby jejich obsah vidělo více mobilních uživatelů. Experiment měl úspěch a mikroblogovací platforma, která nyní eviduje již 97 milionů blogů a 45 miliard jednotlivých příspěvků na nich (v obou případech zhruba dvojnásobek oproti konci března minulého roku), jej hodlá plošně zprovoznit pro své uživatele v následujících měsících.

Nová funkce by letos měla Tumblru, který loni dosáhl jen na 13 milionů dolarů příjmů, pomoci vydělat 100 milionů dolarů. Doplní tak již existující možnosti monetizace jako zvýhodňování obsahu s nástrojem nazvaným Radar, zvýhodňování celých účtů s nástrojem Spotlight a placené prémiové analytické nástroje.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Valentýnské šílenství a šedivá love story

Jako každý rok, tak je to tu i letos - blíží se 14. únor, den zamilovaných. S tímto dnem také přichází řada depresí a divných nálad, to se odrazilo i v dnešní sbírce úspěšných memů. Co se nás ale také brzy bude týkat, to je určitě premiéra filmu "Padesát odstínů šedi", která burcuje holky po celém světě, proto: "Brace yourselves!"
Přečtěte si více

Foursquare začal po check-inu zobrazovat reklamu

Už 35 milionů lidí používá globálně populární mobilní aplikaci Foursquare, s níž se mohou checkovat na místech, která navštíví. Služba v posledních týdnech nenápadně přišla s novým monetizačním nástrojem. Po check-inu nově ukazuje relevantní reklamu.