Tumblr chce vydělávat i přes zvýhodněný obsah pro mobilní uživatele

Display reklama živí třeba Facebook, jiné sociální sítě a příbuzné weby se jí ale brání. Twitter proto přišel se speciálními formáty jako Promoted Tweets, Trends a Accounts, a i samotný Facebook doplnil display reklamu o formáte Promoted Posts, který pouze zvýhodňuje jinak organický obsah.

Podobnou cestou se vydal i Tumblr. V posledních měsících testoval variantu, kdy si mohou majitelé účtů připlatit, aby jejich obsah vidělo více mobilních uživatelů. Experiment měl úspěch a mikroblogovací platforma, která nyní eviduje již 97 milionů blogů a 45 miliard jednotlivých příspěvků na nich (v obou případech zhruba dvojnásobek oproti konci března minulého roku), jej hodlá plošně zprovoznit pro své uživatele v následujících měsících.

Nová funkce by letos měla Tumblru, který loni dosáhl jen na 13 milionů dolarů příjmů, pomoci vydělat 100 milionů dolarů. Doplní tak již existující možnosti monetizace jako zvýhodňování obsahu s nástrojem nazvaným Radar, zvýhodňování celých účtů s nástrojem Spotlight a placené prémiové analytické nástroje.