Tumblr chce letos vydělat 100 milionů, na Googlu je hledanější než “blog”

Mikroblog, nebo blog? Podle vyhledávání na Googlu se zdá, že mikroblog. Na počet hledání byl dotaz “blog” po mnoha letech pokořen slovem “tumblr”. Pokud byste nevěděli, jde o název aktuálně velmi rychle rostoucí mikroblogovací platformy, která se čerstvě dostala mezi deset nejnavštěvovanějších stránek na americkém internetu a letos chce být v zisku.

Tumblr měl podle všech měřítek dobrý rok. Začal generovat první příjmy a za pouhých několik měsíců od spuštění dvou reklamních produktů podle Forbesu dosáhl na 13 milionů dolarů. Koncem roku se pak stal jednou z top 10 nejnavštěvovanějších stránek v USA, když se do první desítky podle statistik Quantcast dostal během listopadu (aktuálně je na jedenáctém místě).

A nejen to. Stejný měsíc Tumblr také zvládl ještě jeden úctyhodný výkon, když v počtu vyhledávání na Googlu překonal slovo blog, svůj vlastní prapůvod. Vyhledávání pojmu blog přitom klesá již od roku 2009, zprvu ale velmi pomalu. Naopak vyhledávání Tumblru, který existuje od roku 2007, začalo stoupat až v roce 2011, ale poměrně rychle. Pokud jde o další blogovací platformy WordPress a LiveJournal, ty se co do počtu vyhledávání drží hluboko za Tumblrem.

Do nadcházejícího roku 2013 má služba velmi odvážný plán. Cílem je vygenerovat příjmy ve výši 100 milionů dolarů, což by při očekávaných ročních nákladech 40 milionů znamenalo 60 milionů zisku. Pro Tumblr, který od investorů vybral 126 milionů dolarů, by to byl historicky vůbec první zisk za dobu jeho existence.

Dopomoci by měly dva současné reklamní produkty – Spotlight, který spočívá ve zvýhodněných účtech, a Radar, pracující se zvýhodňováním obsahu. Dalším placeným produktem je nadstandardní profesionální analytický nástroj za 500 dolarů měsíčně. Velkou pomocí by samozřejmě bylo, kdyby pokračoval i současný růst návštěvnosti. Za poslední rok se služba zdvojnásobila na 18 miliard zobrazených stránek měsíčně.

Vedení již ke tvorbě příjmů podniklo první kroky. O prodej reklamy se má starat čerstvě zaměstnaný bývalý manažer Grouponu Lee Brown, Rick Web z Barbarian Group má mít na starosti marketing. Bylo jmenováno i 12 společností, které budou na prodeji reklamy s Tumblrem spolupracovat, a stanovena byla také minimální výše nákupu – 25 tisíc dolarů. Společnost nicméně bude muset být ve svých prvních krůčcích za tvorbou zisku opatrná. Pokud by své uživatele rozzlobila, mohl by se potenciál, který nyní skrývá, velmi snadno rozplynout.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Foursquare začal po check-inu zobrazovat reklamu

Už 35 milionů lidí používá globálně populární mobilní aplikaci Foursquare, s níž se mohou checkovat na místech, která navštíví. Služba v posledních týdnech nenápadně přišla s novým monetizačním nástrojem. Po check-inu nově ukazuje relevantní reklamu.