Třetina mladých se bojí o práci kvůli tomu, co dávají na Facebook

Přesně pětina lidí se obává, že v minulosti vložili na sociální sítě něco, co by jim mohlo zkomplikovat získání nového či udržení stávajícího zaměstnání. Mezi mladými to je přitom mnohem víc, celá třetina.

Můžete přijít o práci kvůli něčemu, co publikujete na svém osobním profilu na Facebooku či Twitteru? Rozhodně ano, v minulosti již se takové případy vyskytly. Stejně tak mohou účty na sociálních médiích hrát roli tehdy, pokud o novou práci usilujete. Někteří HR profesionálové totiž berou obsah těchto účtů v úvahu při hodnocení uchazečů.

Není proto divu, že v souvislosti s obsahem svého profilu mají někteří uživatelé sociálních médií obavy o práci. A není jich úplně málo, takový strach pociťuje celá pětina jejich uživatelů. Alespoň tomu nasvědčuje průzkum provedený agenturou FindLaw mezi tisícovkou respondentů na území Spojených států.

Mezi mladými je nejen více uživatelů sociálních sítí, ale také jsou, zdá se, méně opatrní. Ve věkovém rozmezí 25-34 let uvádělo 95 procent respondentů, že používají sociální sítě. Z nich se 32 procent obávalo, že by jim publikovaný obsah mohl ohrozit stávající nebo budoucí zaměstnání. Nad průměrem byla i skupina 18-24 let, ve které stejný strach sílelo 23 procent dotázaných uživatelů sociálních médií.

Oproti průměru se častěji obávali o obsah svých sociálně mediálních účtů i v USA nejzastoupenější etnické menšiny – černoši (24 procent) a hispánci (26 procent). To vyvolává otázku. Nejsou výsledky studie, založené na subjektivních pocitech, spíš odrazem všeobecné obavy o práci, kterou dané skupiny pociťují, a složitosti, s jakou pracovní uplatnění shání? A to zcela bez ohledu na obsah jejich účtů na sociálních médiích? Není rozhodně žádnou novinkou, že pozice mladých lidí bez zkušeností a etnických menšin není na pracovním trhu vůbec snadná.

Bez ohledu na odpověď na předchozí otázku ovšem platí, že lidé, kteří uváděli obavy o zaměstnání, také měli ve zvyku mazat obsah ze svého profilu. Někdy v minulosti jich to udělalo 52 procent. Studie se netýkala pouze největších sociálních sítí, Facebooku a Twitteru, ale brala v úvahu i ty méně populární – namátkou Instagram, Pinterest a Tumblr.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejkreativnější facebookové příspěvky podle lidí z nejkreativnějších agentur

Pokud máte cokoliv společného s marketingem na Facebooku, tenhle zdroj inspirace prostě nesmíte minout. Šéfové z několika předních digitálních agentur jako je naše oblíbená Droga5 nebo Barton F. Graf 9000 založili jednoduchou stránku, kde sdílejí ty nejlepší facebookové příspěvky včetně jejich statistik a krátkého osobního komentáře. A je to vážně super podívaná.
Přečtěte si více

Zaměstnanci stále více chtějí využívat sociální nástroje, i ti v Česku

Microsoft zveřejnil průzkum, který ukazuje, že podle mínění téměř 40 procent firemních zaměstnanců v Evropě pomáhají nástroje sociální komunikace zvyšovat jejich produktivitu. Současně 27 procent dotázaných cítí, že jejich firmy hodnotu těchto nástrojů spíše podceňují. Nejčastějšími důvody restrikcí byla obava o bezpečnost (65 %) a ztrátu produktivity (58 %).
Přečtěte si více

Pranks of Angels: YouTube u nás začal žertíkem. Po pár měsících přesáhli 20 tisíc zhlédnutí

Fenomén youtuberingu znamená miliony i desítky milionů zhlédnutí u těch nejslavnějších vlogerů v tuzemských podmínkách, je ale vidět i na daleko menších číslech. Tentokrát jsme se rozhodli dát prostor začínajícím youtuberům. To ale neznamená, že o nich slyšíte naposledy. Manželé Michal a Eva říkající si Pranks of Angels mají dobře našlápnuto, po čtyřech měsících si našli přes dva a půl tisíce fanoušků a někdy bývají přirovnáni k Viral Brothers.