To nejlepší na českém Twitteru určí anketa Tweet roku 2013

Ve třech kategoriích může svůj názor projevit široká veřejnost, v pěti odborná porota, v dalších zase promluví přesná data. „Kdo zvítězil, to se Twitter a s ním celá Česká republika dozví na slavnostním vyhlášení ankety 5. června,“ říká autor projektu Martin Frýdl ze společnosti AC&C Public Relations.

Anketa Tweet roku oficiálně startuje dnes, 9. dubna 2013, a rovnou otevírá možnost nominovat do jednotlivých kategorií. Veřejnost má k dispozici kategorie Vodafone Tweet roku, kterou podporuje generální partner ankety Vodafone Czech Republic, Účet roku a Médium roku. Zájemci mohou jednotlivé tweety a účty nominovat jednoduše prostřednictvím Twitteru s použitím hashtagu #tweetroku, nebo na webových stránkách ankety www.tweetroku.cz.  Sledovat můžete také twitterový účet ankety @tweetroku.

Porota, složená z 25 odborníků na sociální sítě, marketingovou komunikaci a ze známých tváří českého Twitteru, pak nominuje v dalších pěti kategoriích: Objev roku, Firemní účet roku, Nejlepší účet veřejného sektoru, Událost roku a Osobnost roku. Nominační fáze skončí 23. dubna, začátkem května budou zveřejněny shortlisty a spuštěno hlasování o vítězích. Veřejnost bude moci odevzdat své hlasy na stránkách www.tweetroku.cz. Finální výsledky se odhalí na slavnostním večeru 5. června.

Anketu Tweet roku 2013 společně organizují komunikační agentura AC&C Public Relations, server Lupa.cz vydávaný společností Internet Info a Ataxo Interactive, respektive jeho archiv českého Twitteru Klábosení.cz. Hlavním partnerem ankety je Vodafone Czech Republic, který kromě finanční podpory věnuje vítězi kategorie Vodafone Tweet roku tablet Vodafone Smart Tab II 10. Dva vylosovaní hlasující pak získají tablet Vodafone Smart Tab II 7. Anketu dále podpořil Seznam.cz, mediálními partnery se stali Chip, MediaGuru, Smartmania.cz a Tyinternety.

Kategorie ankety pro hlasování veřejnosti

  • Vodafone Tweet roku – tweet, vytvořený na českém Twitteru mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013, který nejvíc zaujal veřejnost
  • Účet roku – účet, který svými aktivitami mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013 nejvíce zaujal veřejnost
  • Médium roku – tištěné či elektronické médium, které mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013 podle veřejnosti nejlépe komunikovalo na Twitteru

Kategorie pro hlasování odborné poroty

  • Objev roku – účet, který byl založen v období mezi 1.4. 2012 a 31. 3. 2013 a nejvíce zaujal porotu svým celkovým vystupováním
  • Firemní účet roku – účet komerčního subjektu, který byl v období mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013 podle poroty spravován nejvíce profesionálním způsobem
  • Nejlepší účet veřejného sektoru – účet subjektu v nekomerčním sektoru (státní správa, občanská sdružení atd.), který byl v období mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013 podle poroty spravován nejvíce profesionálním způsobem
  • Událost roku – podle poroty nejvýraznější událost na českém Twitteru mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013
  • Osobnost roku – osobnost, která se podle poroty mezi 1. 4. 2012 a 31. 3. 2013 nejvýraznějším způsobem zapsala do dění na českém Twitteru

Na Slavnostním večeru budou představeny také žebříčky českého Twitteru na základě exaktních dat Klaboseni.cz.