Tlačítko „Líbí se mi“ míří na weby po celém internetu

 

Nový koncept sociálního propojení internetového obsahu, o kterém se již nějakou dobu mluvilo, oficiálně představil šéf Facebooku Mark Zuckerberg na ostře sledované konferenci f8 v San Franciscu. Slovo koncept ovšem není zrovna na místě, protože celý projekt přechází do běžné praxe právě dnes a jeho součástí jsou desítky světoznámých webů jako zpravodajská CNN nebo největší filmová databáze IMDb. Jen během prvních 24 hodin očekává Zuckerberg více než miliardu (!) odkliknutých „lajků“.

Facebooková infekce

Funkce tlačítka se nijak neliší od toho, na co jsme zvyklí, a stejný je i jeho vzhled. Uživatel může na zúčastněných stránkách prostým kliknutím vyjádřit svou náklonnost určité nabídce nebo části obsahu a připojit lze i krátký komentář. Vše je také okamžitě odesláno na Facebook, kde se tato akce stává součástí uživatelova statusu, úplně stejně, jako kdyby kliknul na obsah umístěný přímo v rámci sociální sítě. Celý systém je navíc ještě o něco chytřejší (nebo možná spíš vlezlejší), protože když takto označíte například film na stránkách IMDb, objeví se zároveň ve vašem profilu v seznamu oblíbených filmů.

Marketingová očekávání spojená s tímto krokem jsou pochopitelně obrovská, neboť síla osobního doporučení stále zůstává tou nejlepší možnou reklamou a faktor davového chování také jistě může sehrát svojí roli. Dosud uživatelé Facebooku sdílejí asi 25 miliard věcí měsíčně, takže pokud se Zuckerbergova slova potvrdí, mohlo by se toto číslo rázem zdvojnásobit. Není ale zas tak nereálné, obzvlášť když popularita Facebooku i nadále stoupá. Podle společnosti comScore už minulý měsíc zaznamenal 484 milionů unikátních návštěvníků.

Via TC