Tlačítko Buy by z Facebooku mohlo udělat gigantický e-shop

V návaznosti na prodej virtuálního zboží přes reklamu, který Facebook nedávno oznámil, představuje nyní sociální síť obecné tlačítko Buy. To je zatím v experimentální fázi a přístup k němu mají pouze některé malé a střední podniky v rámci Spojených států. Pokud ale experiment bude úspěšný, což je i s ohledem na spuštěný prodej virtuálního zboží přes reklamu poměrně pravděpodobné, v dohledné době by se tohoto tlačítka mohl dočkat každý.

Nové tlačítko Buy může být jak v reklamě, tak v příspěvcích stránek. Facebook jej prozatím v rámci experimentu nabízí zdarma, což znamená, že při realizaci nákupu nepožaduje ani poplatek, ani podíl z prodeje. To by se ale pravděpodobně časem změnilo, budoucí zpoplatnění funkce společnost nevyloučila.

buy button

Data uživatelů by měla během celého prodeje být v bezpečí, tedy alespoň potud, nakolik za bezpečný považují samotný Facebook. Vše totiž bude probíhat přímo na sociální síti, k nákupu není třeba ji ani na chvíli opustit. Facebook zároveň bude jediný, kdo se dostane k číslu kreditní karty nakupujícího. Prodejci sociální síť tento údaj nepředá, pouze mu zprostředkuje platbu od uživatele. Uživatel si zároveň může zvolit, že Facebook číslo karty nebude ukládat do své databáze, či jej může z databáze kdykoliv odebrat.

Šance na vyšší konverze

Funkce by mohla v některých případech zvýšit prodeje tím, že sníží náročnost nákupu a tím i podíl těch, kteří koupi nedokončí. Tradičně je velkým problémem e-shopů velký odpad zákazníků při potvrzení nákupního košíku a zadání online platby. U uživatelů, kteří již mají platební kartu na Facebooku uloženou, odpadne nutnost kartu znovu zadávat a celá transakce se omezí na několik kliknutí.

Tím by se také mohl snížit počet těch, kdo se během nákupu nechají odradit a zboží si nakonec nekoupí. Pokud by se tak skutečně stalo, mohli by obchodníci být ochotní Facebooku část z ceny prodeje vyplácet – vzhledem ke zvýšeným prodejům by se jim to mohlo vyplatit.

Další možností pak je využít prodej zboží přes Facebook k marketingovým účelům. Stránka by například mohla tímto způsobem nabídnout zajímavou slevu, ať už přes reklamu, či přes obyčejný organický příspěvek, a tím se na sociální síti zviditelnit nebo utužit náklonnost současných fanoušků.