The Faces of Facebook: Obličeje všech uživatelů Facebooku na jedné stránce

Kolik je uživatelů největší sociální sítě Facebook, tolik je jejich profilových fotografií. Jak tyto fotografie vypadají, pokud se všechny umístí na stejnou stránku? Na to odpovídá zajímavý projekt The Faces of Facebook. A pomůže vám najít i tu vaší.

Zajímá vás, kolikátým uživatelem Facebooku jste byli? Kdo z vašich přátel byl na sociální síti první? A hlavně, jak to vypadá, když profilové fotografie všech uživatelů dáte na jednu stránku?

Rozhodně to zajímalo autorku projektu The Faces of Facebook, designerku Natalii Rojas. Ta s pomocí API Facebooku a na základě veřejných údajů uživatelů vytvořila stránku, kde je možné nalézt profilové fotografie všech uživatelů sociální sítě. Můžeme-li projektu věřit, je jich už skoro 1.3 miliardy.

the faces of facebook

Samozřejmostí je, že můžete kliknout kamkoliv do prostoru stránky, abyste zobrazili fotografie, které se v daném místě nachází. Fotky jsou seřazeny chronologicky, podle toho, jak se uživatelé na Facebook postupně registrovali. Jako první proto, úplně v levém horním rohu, najdete fotku Marka Zuckerberga.

Asi největší zajímavostí ale je, že můžete web propojit se svým účtem z Facebooku. K tomu slouží tlačítko ve tvaru špendlíku v pravém horním rohu stránky. V takovém případě projekt najde nejen vaši fotografii, ale také fotografie všech vašich přátel. Kdo z nich byl na sociální síti první? Překonáte 9 milionů a nějaké drobné, což je nejdéle registrovaný z mých přátel? A znáte někoho, kdo je mezi prvním milionem uživatelů? Nebo snad mezi prvními sto tisíci?

Projekt The Faces of Facebook rozhodně nám všem nádherně předvádí, jak ohromný a populární kolos Mark Zuckerberg vlastně vybudoval.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebookové stránky od A do Z. Lekce první: Založení a název

Založení facebookové stránky je záležitostí několika minut, resp. kliků. Její pojmenování je ale docela věda, a to jak ze strategického pohledu, tak s ohledem na získávání fanoušků a kvůli restrikcím ze strany facebookových obchodních podmínek. Právě tomuto tématu se proto věnuje první část nového pravidelného seriálu od odborníků z agentury Brandz Friendz, který nás provede úskalími Facebooku.
Přečtěte si více

Vyzkoušejte Facebook ve verzi, která filtruje méně příspěvků

Protože Facebook rozhoduje o tom, které příspěvky přátel a značek jako uživatelé vidíme, hodně obsahu nás mine. Důvodem je snaha zobrazovat jen to nejzajímavější, abychom se dobře bavili a vydrželi na sociální síti co nejdéle. S odkazem, který objevil vývojář Tom Waddington, toho ale ve svém news feedu uvidíte mnohem víc.