Televize a automobilky si zamilovaly hashtagy na Facebooku

V červnu loňského roku okopíroval Facebook od Twitteru hashtagy. Reakce na novinku byly smíšené, ale nakonec si k nim našly cestu i velké firmy. Jak ale opravdu fungují, to se sociální analytici pořád přou.

Podle analýzy agentury Quintly se hashtagy ujaly především v automobilovém průmyslu, showbyznysu, ale nakonec i mezi politiky.  Hashtagovými rekordmany se staly ale televizní stanice a automobilky.

Výsledky průzkumu, který probíhal od prvního července až do konce roku jsou tak celkem zajímavé:

Automobilky: analyzováno 1380 stránek  | 225432 postů | 15976 použitých hashtagů
Hotely: analyzováno 700 stránek | 75262 postů | 9678 použitých hashtagů
Politici: analyzováno 1109 stránek | 150114 postů | 7441 použitých hashtagů
TV pořady: analyzováno 1294 stránek | 376548 postů | 21439 použitých hashtagů
Banky: analyzováno 734 stránek | 131893 postů | 8955 použitých hashtagů

Nejakčnější značkou, která si rozšíření možností svých postů oblíbila, bylo korejské Hyundai, následované bavorským BMW a další německou značkou Audi. 

1. #Hyundai 1953
2. #BMW 1376
3. #Audi 1287
4. #Chevrolet 1047
5. #MercedesBenz 893

 

O tom, jestli hashtagy vlastně vůbec fungují nebo je to jen ozdoba se přou výzkumníci různých agentur a najít lze samozřejmě výstupy podporující názory obou táborů. Nadšené fanoušky musel třeba mírně zchladit třeba výzkum týmu EdgeRank Checkeru, který také zkoumal vliv hashtagů na viralitu příspěvků na Facebooku. Pro shrnutí toho, na co přišli, v podstatě stačí ukázat dva jejich nejdůležitější grafy (odkaz obsahuje i několik dalších):

Median-Viral-Reach-for-Hashtags

via IF

Total
0
Shares
Další články