Televize a automobilky si zamilovaly hashtagy na Facebooku

V červnu loňského roku okopíroval Facebook od Twitteru hashtagy. Reakce na novinku byly smíšené, ale nakonec si k nim našly cestu i velké firmy. Jak ale opravdu fungují, to se sociální analytici pořád přou.

Podle analýzy agentury Quintly se hashtagy ujaly především v automobilovém průmyslu, showbyznysu, ale nakonec i mezi politiky.  Hashtagovými rekordmany se staly ale televizní stanice a automobilky.

Výsledky průzkumu, který probíhal od prvního července až do konce roku jsou tak celkem zajímavé:

Automobilky: analyzováno 1380 stránek  | 225432 postů | 15976 použitých hashtagů
Hotely: analyzováno 700 stránek | 75262 postů | 9678 použitých hashtagů
Politici: analyzováno 1109 stránek | 150114 postů | 7441 použitých hashtagů
TV pořady: analyzováno 1294 stránek | 376548 postů | 21439 použitých hashtagů
Banky: analyzováno 734 stránek | 131893 postů | 8955 použitých hashtagů

Nejakčnější značkou, která si rozšíření možností svých postů oblíbila, bylo korejské Hyundai, následované bavorským BMW a další německou značkou Audi. 

1. #Hyundai 1953
2. #BMW 1376
3. #Audi 1287
4. #Chevrolet 1047
5. #MercedesBenz 893

 

O tom, jestli hashtagy vlastně vůbec fungují nebo je to jen ozdoba se přou výzkumníci různých agentur a najít lze samozřejmě výstupy podporující názory obou táborů. Nadšené fanoušky musel třeba mírně zchladit třeba výzkum týmu EdgeRank Checkeru, který také zkoumal vliv hashtagů na viralitu příspěvků na Facebooku. Pro shrnutí toho, na co přišli, v podstatě stačí ukázat dva jejich nejdůležitější grafy (odkaz obsahuje i několik dalších):

Median-Viral-Reach-for-Hashtags

via IF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nový a starý MySpace budou nečekaně fungovat samostatně

Příchod nové podoby MySpace je na spadnutí, k jejímu postupnému otevření veřejnosti by mělo dojít v příštích měsících. Vedení kdysi největší sociální sítě nicméně dospělo k jednomu zajímavému rozhodnutí - nebude rušit starou podobu služby a uživatelé obou verzí budou moci fungovat separátně.
Přečtěte si více

Facebook se brání: Dosah neplacených příspěvků nesnižujeme!

Již od doby, kdy loni v září došlo ke změnám v algoritmu pro zobrazování příspěvků, se množily komentáře podezřívající Facebook ze záměrného omezení dosahu neplacených příspěvků, aby tak nutil marketéry více investovat do placeného zviditelnění. Sociální síť spekulace průběžně odmítá a učinila tak i nyní v reakci na článek v New York Times, otázka ale přesto zůstává živá.