Také Apple chce být sociální, spouští hudební síť Ping

Z hromady oznámených novinek a zpráv, kterými Apple s humbukem sobě vlastním zasypal svět během včerejší konference v San Franciscu, jasně vyčnívá jedno sdělení. Bez ohledu na neotřesitelnou pozici Facebooku a velkohubá prolášení Googlu si ani firma Steva Jobse nenechá ujít příležitosti spojené s explozí sociálních sítí. Prvními oblastmi, kde hodlá uspět, jsou hry a hudba.

Přísady: Twitter, MySpace, Facebook, Last.fm, …

Sám Apple označuje Ping jako hudebně zaměřenou alternativu k Facebooku a Twitteru a právě z těchto služeb si jeho nová síť bere nejvíce prvků. Uživatelé mohou sdílet nerůznější hudební materiál na základě systému následovníků, jaký známe z Twitteru. Dělí se přitom na dvě základní skupiny – na hudebníky a posluchače. První mohou prostřednictvím Ping plánovat svoje koncerty, ohlašovat vydání nové desky či jen udržovat kontakt s fanoušky. Ti zase mohou se svými hudebními vzory (ale i ostatními přáteli) srovnávat svůj hudební vkus, zveřejňovat události, kterých se zúčastní, nebo si jen tak pokecat.

Samozřejmostí je i přehled toho nejaktuálnějšího z profilů všech, koho uživatel následuje, a možnost komentovat a sdílet jakýkoli obsah nebo hledat a zvát své přátele. Velkým rozdílem proti Twitteru je ovšem fakt, že každý může své následovníky libovolně odmítat. Apple si chce zjevně ušetřit problémy Facebooku se soukromím, nebo na nich možná naopak získat, každopádně přikládá této oblasti velkou pozornost. Podle Jobse si každý uživatel může díky různým nastavením udělat svůj Ping „tak soukromý, nebo naopak veřejný, jak bude chtít“. Vše má být zároveň tak jednoduché, aby nastavení snadno a rychle zvládl každý.

Obří sociální obchod

Protože je model založený na nových iTunes, jeho stěžejní část představuje obchodování s hudbou. Ping bude nabízet náhodné žebříčky písní a alb, která by se uživateli mohla na základě jeho vkusu líbit. Zdrama bude k poslechu vždy půl minuty z každé písně, jediným kliknutím je ovšem možné si jí koupit celou. Podobně to bude také s lístky na koncerty. Všechny obchody jdou přímo přes Apple, který tak tak má jistotu, že z každého kusu dostane svůj podíl.

S tím souvisí i důvod, proč je Ping považován za další tvrdou ránu pro MySpace. Poražený konkurent Facebooku dnes z velké části těží právě z hudební scény, a pokud se hudební průmysl i nezávislí hudebníci přesunou jinam, ztratí jedno z posledních velkých lákadel. Skupiny si na Ping mohou zakládat i vlastní obchody a je celkem zřejmé, že se tam budou obchody hýbat lépe. Už proto, že díky platformě iTunes se Ping automaticky stane nástrojem všech 160 milionů uživatelů iPadů, iPodů, iPhonů a Maců.

Útok na všech frontách

Spolu s Pingem byla představena i herní sít Game Center, která má rovněž propojit majitele všech hraček od Applu, tentokrát ovšem výhradně s pomocí her. Nic moc nového jsme se však nedozvěděli, takže pokud si chcete udělat lepší přehled, bohatě vám postačí náš předchozí článek na toto téma. Aktivity Applu v sociální oblasti zatím nesou spíše znaky jednotlivých aplikací, na jejich základě by však v budoucnu mohla vzniknout i univerzální centralizovaná platforma, díky níž majitelé přístrojů s jablkem ve znaku definitivně splynou v jeden harmonický celek.

Via AF