Subscribe u uživatelů „nerezonuje“, Facebook jej mění na Follow

Tlačítko Subscribe již od svého vzniku poměrně otevřeně kopírovalo možnosti komunikace z Twitteru, které se lišily pohodlnou možností jednostranného sledování něčích příspěvků. Facebook neumožňoval veřejně známým osobnostem získání širšího publika jinak, než pomocí obrovské spousty přátel nebo založením klasické Facebook Page na své jméno, což nebylo vždy ideální. Nové tlačítko nedostatek vyřešilo, nyní je ale na řadě jeho modernizace.

Protože se Facebook chtěl od Twitteru odlišit, v době, kdy novinku zaváděl, byla jedinou přijatelnou možností volba vlastního názvu pro „novou“ funkci. A tak se místo zavedeného slovíčka Follow, které nepoužívá jen Twitter, ale například také Pinterest či Quora, zrodilo do té doby zcela neznámé Subscribe. Jenomže uživatelům se Subscribe asi zas až tak nelíbí, jak se ukazuje po roce a čtvrt. Facebook totiž označení tlačítka mění, úplnou náhodou právě na Follow.

„Zjistili jsme, že follow je termín, který u lidí užívajících službu lépe rezonuje. Na tom, jak funkce pracuje, se ale nic měnit nebude,“ říká mluvčí Facebooku. Záměnu Subscribe za Follow sociální síť odstartovala dnes a pro uživatele ji bude postupně zprovozňovat během následujících týdnů. Právě během této doby by nová, pozitivnější rezonance měla zasáhnout i vás. Není to ale mimochodem tak dlouho, co i Twitter oznámil, že zvažuje přejmenování funkce Favorite na Like.

Via VB