Studie: Uživatelé chytrých telefonů chodí na Facebook v průměru 14 denně

Studie, kterou provedlo IDC, byla sponzorována přímo Facebookem, věnuje se proto z větší části sociální síti. To ale neznamená, že se věnuje jenom jí. Zkoumala třeba i to, jak Američané s chytrými telefony nakládají po ránu.

Studie probíhala mezi 7446 uživateli chytrých telefonů iPhone a Android ve věku od 18 do 44 let. V této věkové skupině zjistila, že během prvních patnácti minut od probuzení chytrý telefon kontroluje 79 procent uživatelů, 64 procent jako úplně první věc po probuzení. Mezi těmi mladšími od 18 do 24 let jich bez telefonu vydrželo ještě méně, 89 procent jej kontrolovalo během prvních 15 minut a 74 procent okamžitě.

Je ale třeba dodat, abychom byli spravedliví, že mezi respondenty chytrý telefon používalo jako budík 44 procent lidí a v rozmezí mladším dokonce 54 procent. Minimálně u těchto uživatelů je pochopitelné, že se po telefonu natahují jako první věc po probuzení. Někteří z nich tak totiž nepochybně činí ještě před tím, než se doopravdy probudí, a možná každé ráno i několikrát.

Pokud jde o Facebook, ten si nevedl vůbec špatně mezi aplikacemi. Překonal hry i mapy, před něj se dostaly jen e-mail a prohlížeč. Za pravidelné uživatele sociální sítě se považovalo 70 procent respondentů. Průměrně podle IDC uživatelé denně trávili na Facebooku skoro 33 minut, jen o málo víc než psaním SMS. Celkově přitom komunikaci a sociálním kanálům denně věnovali 131 minut, takže šlo o celou čtvrtinu prokomunikovaného času. Pokud se týká počtu denních návštěv, ten v průměru činil 13,8, během víkendu o trochu více (17,6), o pracovním týdnu o trochu méně (8,3).

Celou studii naleznete zde, i s mnoha dalšími informacemi, které jsme nezmínili, a také celou řadou grafů a obrázků.