Falešní fanoušci jsou levnější než kdy jindy. Jak je poznat?

Bezpečnostní společnost Barracuda Networks si po necelém roce opět posvítila na trh s falešnými účty na Twitteru a Facebooku. Podle jejích poznatků nejen stále kvete, ale díky zvýšené konkurenci se také snížily ceny. Dál se pak studie zabývala tím, jak lze falešné účty rozpoznávat.

Pokud byste se snad chystali nakoupit si pár falešných followerů, podle studie Barracuda Networks k tomu je velmi příhodný čas. Tedy, ne že bychom to doporučovali, ba naopak. Falešní followeři na Twitteru, či na Facebooku falešní fanoušci, vám stejně žádnou skutečnou přidanou hodnotu nepřinesou. Na sociálních sítích totiž jde o budování vztahu se skutečným zákazníkem, často až po nákupu, ne o vysoká čísla followerů.

To ale nic nemění na tom, že falešní fanoušci a followeři jsou v současnosti levnější, než bývali kdy dřív. Důvodem je, že s nimi začala podnikat další vlna internetových obchodníků. Šedá zóna internetového marketingu tak zase vydělává – tito lidé si mohou podle studie Barracudy denně přijít až na 800 dolarů zisku.

Více podnikatelů znamená větší nabídku – zákony ekonomie v praxi.  V situaci, kdy se výrazně nezvyšuje počet poptávaných falešných fanoušků a followerů to znamená, že se jejich cena snižuje. K tomu skutečně došlo. Podle Barracudy cena za tisícovku Twitter followerů spadla od loňského srpna (kdy bezpečnostní společnost provedla první studii na toto téma) z 18 dolarů na současných 11. “Zjistili jsme, že trh je velmi, velmi silný,” komentuje výsledky Jason Ding z Barracuda Labs. “Existuje mnoho nových obchodníků a stále velká spousta nakupujících.”

Falešné účty na Facebooku se tváří jako ženy

Studie zkoumala i to, jak rozpoznat falešné účty. Pokud jde o Twitter, bylo poznávacích znamení několik. Falešné účty sledovaly méně zdrojů, jen několik desítek, oproti několika stovkám zdrojů u pravých účtů. Také drtivá většina jejich tweetů pocházela z webu, kdežto u pravých účtů byl rovným dílem namíchaný web, chytré telefony a tweety z tlačítek pro rychlé tweetnutí na webu.

Nejzásadnějším poznávacím znamením ale bylo, že falešné účty publikovaly tweety v dávkách, jako když střílíte z automatické zbraně. Běžní uživatelé vypustí tu tweet, tam tweet, s většími časovými intervaly mezi nimi a časově rovnoměrněji rozprostřené. Falešné účty naproti tomu publikují tweety po několika najednou, a pak se na delší dobu odmlčí.

Pokud jde o Facebook, stále platí, že naprostá většina falešných účtů se tvaří jako patřící ženám, bratru 97 procent. Tyto účty mají také nezvkyle vysoké počty přátel, kolem 700. Nejjasnějším poznávacím znamením je ale jejich označování na fotografiích. Falešné účty označují na každou publikovanou fotografii až několik desítek přátel. Běžní uživatelé naproti tomu označují v průměru jednoho přítele na každých několik fotografií. Pokud tedy některá dívka z vašich přátel, kterou neznáte osobně, označuje hromadně na fotografiích své stovky přátel, není úplně od věci trochu zbystřit.

Sociální sítě se snaží s mrtvými dušemi bojovat. Facebook třeba loni rozjel velkou čistku, v jejímž rámci postupně zmizely stovky tisíc falešných účtů. Třeba populární Texas HoldEm Poker přišel během týdne o víc než sto tisíc lajků.

Via eW

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Akční tým SMAT, aneb jak mohou fungovat sociální sítě na univerzitě

Znáte Akční tým Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity? Jestli ne, je to možná docela škoda. Jde o projekt, v jehož rámci se skupina současných i bývalých studentů již rok a půl stará o komunikaci fakulty přes nejrůznější sociální média. Jejich přístup je svěží, originální a nepostrádá zajímavé akce a soutěže nejen pro studenty.
Přečtěte si více

Foursquare do roka přizná finanční porážku, tvrdí analýza

I v Česku stále populárnější geolokační síti Foursquare se stále nedaří vydělávat. Podle aktuální zprávy PrivCo by proto právě letos mohla dojít investorům trpělivost a ve hře pak bude zejména prodej firmy pod cenou, tedy za méně peněz, než kolik dosud od investorů získala.
Přečtěte si více

Reklamy v pravém sloupci na Facebooku se zvětší

Reklama v pravém postranním sloupci na Facebooku brzy přestane být jen druhořadým doplňkem news feedu. Facebook se rozhodl počet těchto reklam zmenšit, aby je mohl zvětšit po grafické stránce, a sjednotí se také poměr stran obrázků s dalšími formáty. Během testování změny zvyšovaly engagement uživatelů až třikrát.