Studie: Největší přínos Facebooku je v ponákupové fázi

Mnoho se již namluvilo o tom, co vede lidi k tomu, aby dali stránce značky na Facebooku Like. Studie od Syncapse naznačuje, že správné řešení by mohlo být velice jednoduché, až intuitivní. Uživatelé dávají Like těm značkám, které mají rádi, tedy těm, od kterých již v minulosti nakoupili.

Dáváte také na Facebooku Like stránkám těch organizací, které máte rádi a podporujete? Pak se chováte jako většina lidí, alespoň podle studie od Syncapse.

Studie ukazuje, že nejčastější motivace uživatelů pro to, aby se stali fanoušky značky na Facebooku, souvisí s tím, že už ji prostě dávno mají rádi. Další často propagované důvody, tedy slevy, akce a soutěže, jsou ale také důležité natolik, že nad nimi nelze mávnout rukou.

Jak je vidno z následující tabulky, čtyři ze šesti převládajících důvodů pro Like souvisí s tím, že uživatel značku má rád či respektuje (první, třetí, pátý a šestý). Druhý obrázek pak jasně ukazuje, že různé značky si u uživatelů dokázaly zasloužit různě silnou náklonnost. Některé jsou totiž výrazně oblíbenější (Disney) a zcela jistě z toho na sociální síti úspěšně těží.

Studie samozřejmě v tomto směru neříká nic objevného. Zatímco hlavním tahounem fanouškovství na sociální síti je fanouškovství skutečné, soutěže, slevy a další akce mohou v kombinaci se sociálními vazbami posloužit jako magnet i na ty, kdo zatím značku tak dobře neznají, nebo k ní nemají vyhraněný vztah.

S poznatky ze studie souvisí také postřeh Heidi Cohen, který publikovala na blogu Jona Loomera. Podle Heidi Cohen, která vychází ze stejné studie od Syncapse (zpracovávali jsme ji také zde), je největší hodnota Facebooku v marketingovém mixu jinde, než se běžně uvádí. Heidi vidí nejvyšší přínos sociální sítě ne v často vyzdvihovaném brandingu, tedy přednákupové části marketingového mixu, ale ve fázi po uskutečnění nákupu.

Proč to dává smysl? Protože, jak je vidět výš, fanoušky na Facebooku se nejčastěji stávají uživatelé, kteří se značkou již mají pozitivní zkušenost a nezávisle na sociální síti si ji oblíbili i v reálném životě. Tedy primárně ti, kteří už její zboží či služby nakoupili a spokojeně je užívají. Zdá se tedy, že aby byl marketing přes Facebook skutečně efektivní, měl by cílit hlavně na existující zákazníky. S těmi dává unikátní možnost vzájemný vztah ještě prohloubit způsobem, který je přínosný pro obě strany.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook radí, jak správně psát příspěvky a co nedělat

Kdo jiný než samotný Facebook by měl vědět, jak nejlépe zacházet s různými typy příspěvků? I proto jistě každý, kdo se o stránky na Facebooku stará, ocení poměrně podrobný návod k zacházení s videem, fotkami, odkazy, otázkami, událostmi i klasickými textovými statusy. Přesto, že pro zkušené správce možná půjde spíš o potvrzení toho, co už sami tuší.
Přečtěte si více

Německo požaduje, aby Facebook přestal vyžadovat skutečné jméno

Tohle je pro Facebook bezpochyby velké sousto. Po dlouhé řadě požadavků evropských států v čele s Německem na sladění jeho fungování s evropskými a národními zákony je nyní v ohrožení i jeden z jeho základních pilířů, kterým je používání skutečné identity uživatelů. Není divu, že se hodlá bránit zuby nehty.