Studie: MasterCard zkusil definovat 5 typů internetových osobností

Flegmatik, sangvinik, cholerik a melancholik jsou už od antiky považovány za čtyři základní typy temperamentu. Internet ale jako tradičně přináší inovaci. Studie o tom, jak současní internetoví uživatelé sdílejí data vydefinoval nové charakteristiky, které popisují digitální osobnost.

„Když se člověk připojí na internet, charakteristiky jako věk, pohlaví nebo národnost se stávají podružnými a on místo toho přijme něco, co nazýváme ‘sociální občanství,“ tvrdí Theodore Iacobuzio z MasterCard.

Studie popsala pět pojetí digitální osobnosti – pojmenovala je jako otevřené sdíleče, aktivní diskutéry, nákupčí, pasivní uživatele a proaktivní ochránce. Tahle pětice „příchutí“ každé internetové osobnosti je rovnoměrně rozptýlena v celosvětové populaci a ignoruje jakékoliv regionální či demografické hranice. Svou internetovou osobnost si může otestovat každý na stránkách MasterCard.

Kromě variant digitálních osobností ale studie objevila i zajímavá data ohledně toho, jak jsou lidé na internetu ochotni měnit soukromí za peníze.

•  64 % spotřebitelů věří, že jejich osobní data mají hodnotu pro obchodníky a reklamu.
• Většina spotřebitelů je opatrná u nastavení soukromí: Studie odhalila, že 60 % spotřebitelů ví, jak si na svém internetovém prohlížeči změnit nastavení soukromí.
• Spotřebitelé mají rádi personalizované nabídky výměnou za sdílení informací: Většina spotřebitelů (55%) ocení nabídky na míru.
• Skoro polovina (49 %) zákazníků si na svém mobilním telefonu v obchodě srovnává ceny, aby získala ty nejvýhodnější nabídky.

„Když obchodníci pochopí, za jakých podmínek je zákazník ochotný sdílet svá data, může se posunout celý byznys e-commerce,“ dodává Iacobuzio.