Studie: Lidé nevnímají mobilní Sponsored Stories jako reklamu

Studii provedlo Sterne Agee mezi 750 uživateli Facebooku pomocí platformy pro tvorbu dotazníků SurveyMonkey. Zajímavých výsledků z ní vyplynulo několik, mezi ty nejdůležitější ale rozhodně patří, že zatímco většina uživatelů nevnímá mobilní reklamu na největší sociální síti jako reklamu, jen malá část by jich byla ochotna platit za zviditelnění svých příspěvků (Facebook testuje možnost placeného zviditelnění příspěvků i pro běžné uživatele). Všechny výsledky i s procentuálním zastoupením odpovědí jsou tyto:

  • 77 procent uživatelů si nevšimlo mobilních reklam, jinými slovy, považovali Sponsored Stories za organickou součást mobilního News Feedu.
  • 54 procent respondentů má dojem, že na Facebooku za poslední půlrok reklamy přibylo, podle 42 procent je jí stejně. 4 procenta zaznamenala úbytek.
  • 61 procent považuje reklamy za stejně relevantní jako před půl rokem, 22 procent za méně relevantní a 17 procent za relevantnější.
  • Jen 16,4 procenta uživatelů by bylo ochotno zaplatit za zviditelnění svých důležitých osobních příspěvků, přitom jen 4,9 procenta uživatelů by zaplatilo i více než dolar.
  • 45 procent uživatelů by vyzkoušelo Facebook Gifts, novou dárkovou aplikaci Facebooku.
  • 47 procent dotázaných by dalo šanci vyhledávači od Facebooku, pokud by jej sociální síť představila.
  • 63 procent desktopových uživatelů navštěvuje sociální síť alespoň jednou denně, ve věkové skupině 18-29 to je dokonce 78 procent.
  • Zatímco 25 procent uživatelů má pocit, že tráví na Facebooku méně času než před půl rokem, a 26 procent zase dojem, že tam tráví času více, pro necelou polovinu se subjektivně vnímaný objem času tráveného na sociální síti nezměnil.
  • 61 procent dotázaných uvedlo, že Facebook používají i na svých mobilních telefonech.
  • Mobilní aplikace Facebooku užívalo alespoň jednou denně 71 procent dotázaných žen a 57 procent mužů.

Via AF