Studie: Jak jsou efektivní mobilní a FBX reklamy na Facebooku

Jak si vedou mobilní reklama a Facebook Exchange, nejnovější reklamní formáty, které Facebook loni zavedl po vstupu na burzu? RBC Capital Markets a Advertising Age se společně dotazovali marketérů.

V srpnu uplynul zhruba rok od doby, kdy Facebook zavedl dva nové typy reklamy, mobilní reklamu a Facebook Exchange. Jak si tyto reklamní formáty stojí nyní? Anketu, ve které na ně byli dotazováni marketéři, provedli společně v srpnu RBC Capital Markets a Advertising Age.

  • ve srovnání mezi desktopovou a mobilní reklamou hodnotili marketéři častěji jako efektivnější mobilní reklamu
  • zatímco 35 procent se jich klonilo k tomu, že mobilní reklama má vyšší návratnost, 27 procent marketérů vidělo jako efektivnější desktopovou reklamu
  • ostatním připadaly mobilní i desktopové formáty na Facebooku v návratnosti zhruba stejně efektivní
  • oproti letošnímu lednu více marktérů pozitivně hodnotí i Facebook Exchange reklamu
  • přesto ji využívají stále relativně málo, pracuje jich s ní jen 18 procent
  • 20 procent z těch, kdo mají s FBX reklamou zkušenost, ji hodnotilo jako velmi efektivní (oproti lednovým 11 procentům), 67 procent jako mírně efektivní
  • podíl těch, kteří ji hodnotili jako neefektivní, se od ledna nezměnil, činí 13 procent

mobile roi

Studie dodává, že se také zvyšuje počet marketingových profesionálů, kteří na Facebooku využívají placené inzerce. Zatímco loni v červnu zde reklamu nakupovalo jen 55 procent dotázaných, letos v září její nákup uvádělo už 74 procent respondentů. Těch, kteří Facebook v marketingu nějak používají, ať už placené možnosti, nebo ty neplacené, bylo 83 procent.

Zajímavé je i to, jak marktéři reklamu nakupují. Jen 64 procent jich nakupuje přímo od Facebooku. Zbytek používá zprostředkovatele – buď agenturu (22 procent), nebo speciální software (14 procent).

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak s přehledem odtweetovat konferenci nebo katastrofu

Twitter může sloužit jako skvělý zpravodajský nástroj nejenom při účasti na konferenci. Může být využit i v případě nějaké nenadálé události a velmi často se právě zde objevují autentické informace z místa jako první. Jak být připraven na všechno a jak se stát zpravodajskou hvězdou Twitteru, když už se k něčemu nachomýtnete? Buďte připraveni, twittersféra na vás spoléhá!
Přečtěte si více

YouTube Style! Dva dny, 16 milionů zhlédnutí a virální orgie

Spousta internetových celebrit, desítky populárních memů, přes dvacet skrytých easter eggů a vzpomínka na virální rok 2012 jak se patří. Jestli milujete portál YouTube a jeho svébytnou a mnohdy překvapivou kulturu, teď ho budete milovat ještě o kus víc. Všem nám totiž nadělil příjemný vánoční dárek v podobě Rewind YouTube Style 2012. Usaďte se, osobnosti jako PSY, Felicia Day, Annoying Orange nebo "ten kluk z Shit Girls Say" právě přicházejí...