Studie: Jak a kde marketéři investují do obsahu

Zbýváte se marketingem orientovaným na spotřebitele a používáte při své práci jeho obsahové formy? Pak byste hladce zapadli mezi většinu. Podle studie 2013 Benchmarks, Budgets and Trends totiž do obsahu v rámci marketingu neinvestuje jen 14 procent reklamních profesionálů z oblasti B2C. Kam svůj obsah umisťují a do jakých forem nejčastěji vkládají své peníze a důvěru?

Studie 2013 Benchmarks, Budgets and Trends se zabývá trendy v oblasti obsahového marketingu v severní části Ameriky. Celkem její autoři oslovili asi 350 marketingových profesionálů zaměřených na spotřebitelský segment trhu, u nichž zjišťovali názory na práci s obsahem. Základním zjištěním bylo, že 86 procent z oslovených nějakou formu obsahového marketingu využívá, navíc v průměru šlo z jejich marketingových rozpočtů na obsahovou stránku 28 procent a většina měla v plánu tyto prostředky v budoucnu navyšovat.

Marketéři přitom nesázejí v obsahovém marketingu pouze na jeden kanál, naopak v průměru využívali respondenti studie 12 různých strategií (kanálů). Jednoznačně vedly sociální sítě a články na vlastním webu, následovaly elektronické newslettery a do top 5 využívaných nástrojů se vešla ještě videa a také blogy. Ve srovnání s nedávnou studií zaměřenou na využívání obsahového marketingu pro B2B pak vyplynulo, že profesionálové zaměření na spotřebitelský segment trhu více využívají mobilní obsah, mobilní aplikace a tištěný obsah.

Rozdělení toho, jaké sociální sítě obsahoví marketéři nejvíc využívají, žádné velké překvapení nepřineslo. Nejpopulárnější je Facebook, následují Twitter, YouTube a LinkedIn. Zde existuje důležitý rozdíl mezi B2C a B2B obsahovým marketingem, jelikož obsahový marketing zaměřený na firemní klientelu sázel v první řadě na LinkedIn, zatímco sítě Twitter a Facebook byly v důležitosti vyrovnaně na druhém místě.

Základním cílem obsahových marketérů v B2C bylo získání a udržení loajality zákazníků (77 procent), získávání nových zákazníků (75 procent), zvyšování povědomí o značce (74 procent) a engagement (66 procent). Mezi způsoby měření úspěšnosti vedlo měření návštěvnosti webových stránek (62 procent), měření přímých prodejů (55 procent), sdílení na sociálních sítích (52 procent) a čas strávený návštěvníky na webu (43 procent). Níže si ve formě prezentace můžete prohlédnout celou studii:

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Turkům blokují Facebook a Twitter, učí se blokaci obcházet

Prostesty v Turecku, které zemí hýbou v posledních dnech, pokračují, a místní vláda proti nim bojuje i na digitální frontě. Protože se opět hybnou silou protestů stala sociální média, je prý v zemi přístup k těm nejdůležitějším zablokovaný. Zdá se ale, že minimálně část veřejnosti přišla na způsob, jak blokaci obejít.
Přečtěte si více

Návštěvnost z vesmíru ve vašich Analytics a další vtípky nejen od Googlu

Dnešek je den plný překvapení, která na vás čekají i na těch nejméně pravděpodobných místech. Třeba v Google Analytics - schválně se podívejte, zda náhodou nemáte větší než obvyklou návštěvnost z Mezinárodní vesmírné stanice. Například Tyinternety ve vesmíru zjevně docela frčí a něco nám říká, že na tom nejspíš budete podobně.