Studie: Facebooková reklama musí ještě zabrat

Pětaosmdesát procent uživatelů Facebooku je ochotna číst nebo kliknout na reklamu na počítači. Ale jen na počítači. Na mobilu se na reklamy nekliká. Vyplývá to ze studie konzultantské společnosti Analytic Partners.

Facebook nedávno oznámil, že tržby z mobilní reklamy rostou, ale studie ukazuje, že tam jsou ještě rezervy. “Není překvapení, že Facebook vyvinul další reklamní kanál. Podle našeho průzkumu jsou lidé nejvíc ochotni klikat na facebookovou reklamu než na inzeráty na ostatních sociálních sítích,” tvrdí  Nancy Smith z agentury Analytic Partners.

Přes 700 respondentů starších osmnácti let ještě analytikům prozradilo, že:

  • nepříliš účinná reklama není dobrá zpráva, protože Facebook chce rozjet brzy videoreklamy. 83 procent respondentů ale do průzkumu uvedlo, že videoreklamy budou ignorovat a považovat je za otravné.
  • Muži jsou ochotnější ke klikání na reklamy. A to o celých patnáct procentních bodů (34 procent proti 19). Podobně je tomu i v případě srovnání mladých a starších uživatelů. 
  • Největším lákadlem jsou ale pro facebookové uživatele slevy (67 %), soutěže (41 %)  a videa (25 %).
  • Facebook users were most likely to pay attention to ads from brands if they have already liked those brands’ pages, while 27 percent notice sponsored stories, and only 13 percent paid heed to non-related targeted ads.
  • Analytic Partners Founder and CEO said in a release announcing the survey results:
  • 47 procent z uživatelů si všímá reklamy jen občas

via AFCB

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak si vedli Oscaři v sociálních sítích? Facebook i Twitter se pochlubili čísly

Zatímco hollywoodské hvězdy chodily po červeném koberci v Dolby Theater, ostatní čekali na internetu, aby okamžitě mohli komentovat a připomínkovat veškeré oscarové dění. Podívejte se na nejzajímavější momenty letošního předávání Výročních cen Akademie z pohledu sociálních sítí, ke kterému Facebook neváhal vytvořit i samostatnou infografiku.
Přečtěte si více

Pozvánka: Český Twitter má svou první velkou konferenci

Fenomén s názvem Twitter využívá v současnosti přes 120 tisíc uživatelů jak v Česku, tak i na Slovensku. Sociální síť s logem modrého ptáčka se stává čím dál oblíbenější a své profily si po vzoru cizích zemí vytváří stále více lidí nejen z řad široké veřejnosti, ale také uznávaní odborníci, sportovci, celebrity i politici. Jako cenný nástroj jej využívá stále více firem a cestu sem nachází i různě zaměřené zájmové skupiny, organizace a sdružení.