Studie: Facebook pomohl s výzkumem evoluce memů

Viralita memů funguje v podstatě jako tichá pošta, jeden obrázek získává nové a nové významy, až se prostě někdo chytne toho nejvtipnějšího.

Analytici studovali příběh jednoho memu – post ve znění: “Nikdo by neměl zemřít, protože se nedostal k lékařské péči a nikdo by neměl zkrachovat protože je nemocný. Pokud souhlasíš, postni to jako svůj status a nech ho tam celý den.”

Podle studie pak v září roku 2009 postlo 470 tisíc uživatelů v původním znění. Někteří si jej upravili podle svého jména (60 tisíc). Třetí skupina si heslo doplnila o další moudro ve stylu – jsme tak silní jako náš nejslabší z nás a podobně a požadovaný “zbytek dne” se často proměnil v “dalších 24 hodin”, nebo dokonce “zbytek týdne”. Celkem se tak objevilo 121 605 variant jednoho postu. Na hru navíc přistoupilo 1,14 uživatelů.
facebook memy

Podle výzkumníků vlastně mohou na sledování memů použít znalosti z genetiky. “Máme jedinečnou příležitost sledovat okamžiky, kdy dochází k replikaci nebo mutaci. Je to vlastně stejné jako proces evoluce,” tvrdí kompletní verze studie, na které kromě lidí z Facebooku pracovali i vědci ze singapurského Genome Institutu a lidi z University of Michigan. 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Interaktivní infografika: Jak značky používají Vine

Vine nás baví čím dál tím víc. Znovu a znovu nás překvapuje, jak to, že zrovna formát šestivteřinových videí je tak geniální a výsledky tak působivé. Agentura 7th Chamber připravila interaktivní infografiku, která ukazuje nejlepší příklady použití Vine značkami z celého světa. Podívejte se, čím nejlépe oslovit stále rychleji rostoucí komunitu aktuálně zhruba 45 milionů lidí.
Přečtěte si více

Kde mladí poslouchají hudbu? Na YouTube

Skoro dvě třetiny amerických teenagerů používají YouTube jako důležitý zdroj hudby. To je větší počet, než kolik získalo rádio, iTunes či CD. Příliš se neujaly streamovací on-demand služby, které jsou mezi dospělými dokonce méně populární, než staré páskové kazety.