Studie: Dítě na fotce přinese stejně lajků ale třikrát víc sdílení než dospělý

Fotky malých dětí jsou na Facebooku jednou z nejsilnějších zbraní hromadného šíření. Selským rozumem by na to přišel každý, ale tady to máme potvrzené i výzkumem.

Pět velkých brandů zaměřených na rodinu. Pět přístupů k práci s obrázky. Autoři studie analyzovali 858 obrázků ze stránek amerických obchodních řetězců – Forever21, Kohl’s, Macy’s, Old Navy, Target, a konečně i Walmartu. Jestli si za to někdo zaplatil nevíme, ale jestli ano, tak bychom mu možná byli schopni poradit, jak ty peníze využít lépe.

Výsledek byl ale každopádně u všech obchodů stejný. Fotky samotných dětí jsou sdílené o 191% víc než fotky dospělých a o 238% víc než fotky celých rodin. Jejich virální potenciál je evidentně silně pokulhává. S dětskými fotkami ale zachází jako se šafránem. Na víc než osmdesáti procentech brandových fotek jsou dospělí.

Frequency of Brand Images Showing Baby:Child, Adult, or Both

A jak si vedly jednotlivé typy fotografií v engagementu? V komentování a lajkování jsou na tom všechny tři kategorie fotek víceméně stejně. Liší se jen v počtech sdílení. To ale masivně.

Facebook Engagement Comparison for Brand Images of Babies:Children Vs. Adult

Ale největší jízda je to u sdílení fotek.

Shares Comparison For Brand Images

Je zajímavé, že u brandů, které jsou orientované víceméně na rodinu, nefungují fotky, zobrazující rodinné vztahy. A navíc, podle studie brandové obrázky úplně bez lidí mají přibližně o čtvrtinu vyšší engagement než fotky s nimi.

Tipy pro rozumné zacházení s dětskými fotkami

Marketéři by si měli podle agentury Ignite zažít následující principy.

1.  Fotky dětí jsou silným nástrojem pro zvýšení počtu sdílení na Facebooku. Není ale možné je používat pořád. Mnohem silnější efekt totiž  přináší, když s nimi zacházíte jako s vzácným kořením.

2.  Náhodné postování dětských fotek je zbytečné a jen zatěžuje uživatele. Zasaďte je do kontextu. Věděli jste třeba, že druhého května je Happy Baby Day? Umocněný takovou příležitostí letí engagement rychle nahoru.

3.  Veškerou sílu roztomilého dítěte ale dokáže zničit přítomnost dospělého. A to platí i pro brandy, které jsou orientované na rodinné hodnoty.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

The Oatmeal získal 850 tisíc na Teslovo muzeum (infografika)

Přes 20 tisíc lidí ze 102 různých států světa se zapojilo do sbírky na nákup bývalé laboratoře, kde své vynálezy testoval Nikola Tesla. Na vybrání 850 tisíc dolarů jim stačil jediný týden a sbírka se tak naplnila více než měsíc před vypršením limitu. Portál Indiegogo při této příležitosti vydal infografiku, kde shrnuje informace o kampani.