Studie: Reklama na Facebooku zařídila firmám během jara o třetinu vyšší tržby

Výkonnost reklam na Facebooku roste, alespoň podle dvou marketingových společností Kenshoo Social a Ampush. Kenshoo za tím vidí lépe využité cílení, Ampush zase vyšší výkonnost zdůvodňuje dobrými výkony mobilních reklam.

Kenshoo Social, marketingový developer, který jako jeden z prvních počátkem roku upozornil na ohromný růst mobilní reklamy na Facebooku, je zpět s dalšími čísly. Tentokrát se ale netýkají jen reklamy mobilní, ale všeobecně reklamy na největší sociální síti.

Podle analýzy celkem 75 miliard zobrazených reklam z první poloviny roku se výkonnost reklamy na Facebooku zvyšuje. Jde samozřejmě pouze o reklamu od firem, se kterými Kenshoo na sociální síti spolupracuje. Díky velikosti zkoumaného vzorku ale čísla přesto za pozornost rozhodně stojí.

Podle Kenshoo se v průměru mezi prvním a druhým čtvrtletím zvýšila proklikovost reklam o 18.5 procenta, s celkovým počtem prokliků vyšším o 16.4 procenta. To znamená, že reklamy vidělo o trochu méně uživatelů než v prvním čtvrtletí, klikali na ně ale skoro o pětinu víc.

Hlavní důvody pro tento vývoj jsou podle marketingového šéfa Kenshoo Aarona Goldmana dva. Předně, společnosti dokáží lépe než dřív zacílit ty uživatele, pro které může být jejich reklama relevantní. Za druhé, výběr relevantních uživatelů jde lépe i přímo Facebooku, jehož vlastní algoritmy také postupem času docházejí zdokonalení.

Kromě výše řečeného se ale podle Kenshoo zlepšovaly mezi prvním a druhým čtvrtletím i další důležité ukazatele:

  • Cena za proklik se snížila o 15.9 procenta
  • Konverze se zvýšily o 56.9 procenta
  • Příjmy, které zařídila reklama na Facebooku, vzrostly pro klienty Kenshoo o 28.3 procenta

Zlepšení výkonnosti Facebooku zaznamenal i další preferovaný marketingový developer, Ampush. Ten sice nezvěřejnil čísla, podle vyjádření jeho spoluzakaldatele Chrise Amose ale společnost vidí za zlepšením výkonnosti hlavně mobilní reklamu. Ta si vede výrazně lépe, než reklama na desktop, a tím souhrnné průměry pro sociální síť zlepšuje. Hlavními tahouny jsou podle Amose reklamy na mobilní aplikace (Mobile App Install Ads) a reklamy vytvořené z příspěvků stránek (Page Post Ads).

 

Kenshoo-Social-Facebook-Advertising-Snapshot_081913

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Události se na FB objeví i jako reklama ve feedu

Facebook provedl ve svých reklamních produktech dvě změny hodné pozornosti profesionálů. Předně, představil novou podobu reklam na události. Za druhé pak konečně do svých reklamních nástrojů přidal tzv. Grid Tool, nástroj, s jehož pomocí určíte, zda v obrázcích není příliš mnoho textu.