Sto trendů a technologií, které ovládnou rok 2011

Nové trendy samozřejmě marketéry všeho druhu zajímají po celý rok, začátkem nového roku je nicméně toto puzení tak nějak symbolicky silnější, než bude v jeho zbytku. Aby uspokojila takto vzniklou poptávku, připravuje agentura JWTIntelligence již několik let na konec prosince seznam stovky trendů, které mají v daném roce šanci nejsilněji ovlivnit dění. Ačkoliv se samozřejmě ne všechny trendy splní, jedná se o intenzivní inspiraci, o co se začít více zajímat, protože by to mohla být „příští velká věc“.

Captcha, bambus a útěk od technologií

A co se vešlo do proroctví na tento rok? Třeba 3D tisk, pomocí kterého si bude každý moci jednoduché předměty vyrobit doma, bambus, který se prý celosvětově začne mnohem více využívat k celé řadě různých účelů, vzestup africké spotřebitelské třídy, jejíž kupní síla se bude zvyšovat a tím se stane z pohledu mezinárodního obchodu mnohem důležitější. Prosadit se má i propojení aut se smartphony, neboť s pomocí chytrých aplikací brzy bude řidič moci dělat nejrůznější úkony – od složitějších, jako je kontrola technického stavu vozidla, až po ty nejjednodušší, například přehrávání mp3 skladeb z telefonu.

Jedničkou na elektronické scéně se má stát Brazílie, která má již nyní nejvyšší procentuální zastoupení obyvatel na Twitteru a v sociálních sítích a v mobilní oblasti si nevede o mnoho hůře. Díky rozmachu e-booků a souvisejících zařízení se má změnit i způsob, jakým jsme zvyklí číst, a to jak v případě kratších forem, zejména článků, tak u knih. CAPTCHA marketing, který svou cestu vzhůru započal již letos, se má prosadit daleko více a měli bychom se s ním začít setkávat mnohem častěji než dosud. A lidí, kteří mají plné zuby digitální techniky, bude přibývat, takže se více a více budeme potkávat s těmi, kdo ve svém volném čase odloží všechny ty internety s jejich sociálními sítěmi, mikroblogovacími službami, blogy a spoustou reklamy.

Facebook a crowdshopping jedou dál

Předpověď také tvrdí, že se setkáme s dalšími alternativami Facebooku, je ovšem otázka, jak takové projekty v tvrdé konkurenci uspějí. Na samotné největší sociální síti poté v nadcházejícím roce přibude přímo umístěných obchodů, vymoženost, kterou jsme již v roce 2010 zachytili, stále ale nedosáhla masového uplatnění. Brzký konec nečeká ani hromadné nákupy, pravděpodobně se ale objeví jejich více specializované a propracované varianty.

A tak to jde dál a dál, pokračovat bychom mohli ještě dlouho. Místo toho doporučujeme ke shlédnutí původní prezentaci JWT, ať se můžete sami zorientovat, co vám osobně připadá nejzajímavější.