Sponsored Stories generují vyšší proklik za nižší cenu

Službu Sponsored Stories představil Facebook v lednu a v únoru už s ní mohli začít experimentovat i marketéři v Česku. Díky nové funkcionalitě se aktivními šiřiteli značek, které si na Facebooku zaplatí tuto formu reklamy, stávají fakticky sami uživatelé sociální sítě.

Přestože se v souvislosti se spuštěním Sponsored Stories zvedla mezi uživateli vlna nevole, další krize soukromí se nekoná. Ba naopak, nedávno Facebook tento formát rozšířil o několik nových podob a dosavadní zkušenosti ukazují na velmi zajímavou účinnost.

Pro data k velkým marketérům

O faktickém vlivu Sponsored Stories se toho zatím příliš nevědělo. Samotný Facebook totiž kromě tvrzení, že jeho vlastní testy prokázaly zvýšení povědomí o značce, zájmu uživatelů a jejich následných akcí, žádná konkrétní čísla neposkytl.

Změnit se to rozhodla marketingová společnost TBG Digital, která je jedním z hlavních zprostředkovatelů na poli facebookové reklamy založené na API. Provedla zajímavý desetidenní test a přinesla tak první podložená data, která dokumentují vliv nových reklamních formátů.

Do svého komplexního testu zahrnula TBG Digital tři klienty. Názvy firem nezveřejnila, ale šlo o jednoho maloobchodníka, jednu známou značku spotřebního zboží a jednoho herního vývojáře. Pro zajištění reliability výzkumu dbali marketéři TBG Digital na to, aby bylo u každého klienta co nejpodobnější cílení jak u reklamy ve formátu Sponsored Stories, tak u ostatních realizovaných druhů facebookových reklam. Pracovalo se s velkým množstvím variant reklam a k dispozici byl také objem dvou miliard impresí.

Prokliků je více a jsou levnější

Závěry studie TBG Digital přinesly poměrně zajímavá zjištění. Oproti klasickým druhům facebookových reklam prokázaly Sponsored Stories následující:

  • o 46 procent vyšší click-through rate
  • o 20 procent nižší cenu za proklik
  • o 18 procent nižší cenu za jednoho fanouška

Zdá se tak, že se službou Sponsored Stories Facebook naplno využívá potenciál svého jedinečného social graphu. Slibnou budoucnost má nový reklamní formát především proto, že je tak úzce propojený se skutečným chováním uživatelů na Facebooku a navíc využívá účinné metody doporučení od přátel.

Sponsored Stories nicméně nemohou zcela nahradit klasické formáty, protože marketéři vždy budou potřebovat i reklamy, které nezávisejí čistě na chování uživatelů. Nicméně data ukazující, že Sponsored Stories mohou přinést více prokliků a více fanoušků za méně peněz, předpovídají novému reklamnímu formátu slibné vyhlídky.

V každém případě pro Facebook, který byl dlouhodobě kritizovaný za nízké hodnoty CTR, se Sponsored Stories mohou stát kýženou jistotou i na cestě ke zvyšování vlastních příjmů.

Via IF, AF