Spočítejte si hodnotu svých facebookových stránek. Budete překvapeni

Více než 20 milionů dolarů (přes 400 milionů korun) je podle výpočtu společnosti Vitrue hodnota populárních stránek společnosti Starbucks na Facebooku, které mají téměř 8 milionů příznivců. Vitrue, známá svojí posedlostí přepočítávat všechno sociální na peníze, to zjistila díky své vlastní aplikaci „Vitrue’s Social Page Evaluator“, která je přístupná také přímo z domovské stránky. Mimochodem, hodnotu našich stránek určila díky našim 1629 aktivním fanouškům na více než 17 tisíc dolarů, na což si rozhodně nestěžujeme. A jak dopadly vaše vlastní stránky? Pochlubte se v diskuzi!

Jak dopadly Tyinternety

Výpočet bere v úvahu celou řadu proměnných jako množství fanoušků nebo počet jejich příspěvků na zdi. Vitrue navíc přidává také svůj vlastní index zvaný „engagement multiplier“, díky kterému mohou být i stránky s méně fanoušky nakonec hodnotnější než jiné, protože své publikum dokáží lépe oslovit. Například stránky firmy Skittles tak mají hodnotu 7,7 milionu dolarů, zatímco stránky Coca-Coly, která má o milion fanoušků více, stojí jen 4,6 milionu. Aplikace nabízí i různá srovnání a ukazuje také nejvyšší potencionální hodnotu, které by stránky mohly za daného stavu dosáhnout (nám chybí jen pětistovka k dokonalosti).

Teprve minulý měsíc přitom Vitrue zaujala další podobnou zprávou, když poněkud cynicky vyčíslila hodnotu fanoušků na 3,60 dolaru za kus. Stejně jako v současném případě se firma při výpočtu opírala o pevně stanovené CPM ve výši 5 dolarů, které je však v rámci Social Page Evaluatoru možné nastavit i jinak. Pokud vás zajímají podrobnější informace, můžete se podívat třeba sem (server AdWeek).