Sociální zajímavosti z letošní Consumer Electronics Show

A abychom nezdržovali řečmi okolo, pojďme si rovnou povědět něco o novinkách, které se týkají Facebooku. Právě ty patří mezi to nejzajímavější a ukazují, že budoucnost největší sociální sítě zdaleka nekončí na vašem monitoru.

Přátelé ve fotoaparátech i autech

Víte co mají společného Kodak a Mercedes-Benz? Přece Facebook – a nemyslíme tím firemní stránku. Obě firmy se totiž chystají do svých výrobků tuto sociální síť integrovat. Americký Mercedez-Benz tak činí v novém telematickém systému pro své vozy, který má být na CES předveden. Automobilová verze Facebooku sice nebude mít všechny funkce klasické webové či mobilní verze, měla by se ale točit především kolem lokalizování přátel a obchodníků.

Protože jde asi o vůbec první pokus propojit Facebook hlouběji s automobily, bude zajímavé sledovat, jak přesně projekt obě společnosti uchopí (Mercedes na tvorbě systému s Facebookem spolupracuje). Jako jedna z funkcí, které by neměly chybět, se přímo nabízí možnost přímo z automobilu sdílet lokaci, rychlost nebo ujetou trasu.

Kodak zase brzy na trh uvede dva fotoaparáty, které budou propojené s Facebookem. Zatímco Easyshare Wireless Camera M750 bude jako mezičlánek potřebovat přístroj s iOS, Androidem nebo BlackBerry, s jehož pomocí bude možné fotky sdílet kdekoliv a kdykoliv, Playfull Dual Camera bude fotografie sdílet přes počítač. Fotky samozřejmě půjdou sdílet i e-mailem, videa zase přímo na YouTube.

Chytrá televize od vaší oblíbené sociální sítě

Další novinky se všechny týkají chytrých televizí, které jsou schopné spolupracovat s připojením k internetu. Například Samsung se na tomto poli rozhodl spolupracovat s Roviem, tvůrcem hry AngryBirds. Nejenže hra bude dostupná na chytrých televizích Samsung, Rovio navíc dodá krátké animované filmy s tématikou svojí hry a vznikne tak speciální televizní pořad.

Opera, kterou známe především jako prohlížeč, se zase hodlá pustit do byznysu s aplikacemi pro televize. Proto na CES představila svůj nový Opera TV Store, který výrobci budou moci nainstalovat do svých televizí a umožnit tak uživatelům snadno najít a stáhnout aplikace, které jim na televizi poběží. Mezi jmény aplikací, které v obchodě najdete, nechybí ze známých jmen Facebook nebo Vimeo.

Nejvíc ovšem šokovalo MySpace, které po relativně dlouhé době od změny majitele konečně poodhalilo, na čem se za jeho zdmi pracuje. A světe div se, to co se na nás chystá, je televize. MySpace plánuje webovou obdobu kabelové televize, tedy předplacené balíky televizních kanálů s klasickým programem, navíc doplněné dalšími interaktivními službami.

Tisková zpráva mluví o startu zaměřeném na hudbu, k níž má MySpace díky svému dlouholetému zaměření na začínající kapely nejblíž. Následně přibude všechno od zpravodajství a sportu až po „vaše oblíbené pořady“. Integrována by měla být sociální vrstva, která umožní během sledování MySpace TV vzájemně komunikovat, a chybět nemají ani aplikace pro telefony a tablety. Služba by měla být spuštěna ještě v první polovině tohoto roku a nabízena bude přes platformu VIERA Connect od firmy Panasonic.

Mobilní hra pro desktop a trochu chytřejší domácí telefon

Mezi dalšími zajímavostmi, které se nám bohužel nepovedlo umístit do žádné škatulky, nás zaujala nejnovější marketingová snaha Microsoftu na zviditelnění Internet Exploreru 9. Společnost se domluvila s tvůrcem mobilní hry Cut the Rope, kterou můžeme díky 60 milionům stažení bez obav označit za velmi populární, a připravila uživatelům její desktopovou HTML5 verzi pro prohlížeč. Zatímco 18 z 25 levelů webové varianty je hratelných pro uživatele všech prohlížečů podporujících HTML5, na přístup ke zbylým sedmi musíte hru spustit přes Internet Explorer 9.

A už úplně poslední zajímavost. Pokud máte doma ještě pevnou linku, sami určitě víte, jak moc nemoderní bývají telefony k těmto linkám. Zapracovat se na tom pokouší Ooma, společnost, která se chystá brzy za cenu kolem 60 dolarů začít na americkém trhu nabízet trochu chytřejší variantu domácích přístrojů. Na telefonu si může majitel nastavit profilové fotografie kontaktů přejaté z Facebooku, Googlu nebo dalších sociálních sítí.