Sociální svět za horizontem Facebooku stále roste: Pojďme spolu na sítích pařit, truchlit i vzdělávat se

Svět sociálních sítí nekončí Facebookem. Prostor, který se snaží namixovat virtuální prostředí s potřebou sdružovat se, dává dohromady stále víc projektů. S opravdu různým zaměřením. V tuzemsku si klade za cíl zaujmout hned několik nových sítí, od té, která zve na společné setkávání přes akce Facebooku, po tu, která vzpomíná na zesnulé. Zaujaly Čechy?

Svět sociálních sítí nekončí Facebookem. Prostor, který se snaží namixovat virtuální prostředí s potřebou sdružovat se, dává dohromady stále víc projektů. S opravdu různým zaměřením. V tuzemsku si klade za cíl zaujmout hned několik nových sítí, od té, která zve na společné setkávání přes akce Facebooku, po tu, která vzpomíná na zesnulé. Zaujaly Čechy?

Víc než třetina tuzemské populace má účet alespoň na nějaké sociální síti. To znamená, že minimálně dvěma třetinám – a těm, kteří hledají v prostoru virtuálních sítí víc využití – se dá ještě nějaká nabídnout. Jejich tvůrci neváhají. Podívejte se na novinky.

Geolokálně!

Evensi sdružuje události, staví přitom na těch z Facebooku. Je to geolokalizovaný vyhledávač, který dovoluje zvolit si zájmy a díky automatickému sémantickému algoritmu filtruje jen to, co uživatele zajímá. Je aktivní od roku 2012 a v databázi sdružuje přes 30 milionů událostí. Měsíčně ji používá milion lidí. Česká verze se ohlásila v polovině srpna a její facebooková verze si už získala přes tři tisíce fanoušků.

Síť se prezentuje jako bezplatný marketingový nástroj, který umožňuje propagaci na základě automatické selekce uživatelů podle zájmů v určité oblasti. A to mezinárodně. Připojit se jde nejen přes Facebook, ale i přes Google+. Hodit se může pořadatelům všeho možného, majitelům hospod a kaváren, ale třeba i obchodním centrům, pokud sem tam nějakou akci ve svých prostorách uspořádají.

Když na síti člověk vytvoří událost, bude doporučena zainteresovaným uživatelům, zvýrazněna na partnerských stránkách a Evensi slibuje i doporučení na Facebooku, G+ a Twitteru.

Nápad se zrodil kvůli potřebě rychle nalézt události v blízkosti a mít možnost zobrazit tyto události na mapě. V evropských metropolích jsou mapy už pořádně zaplněné, ta pražská zatím vypadá takhle, ale i tak události rychle přibývají.

evensi

Pojďme si nasdílet zkušenosti

Řádově méně uživatelů má Nooledge. Síť, která se soustředí na propojení těch, kteří mají co naučit a těch, kteří se chtějí učit. Uživatele nechává vytvořit výuková videa, třeba jak uháčkovat přehoz, ušít šaty, programovat… a dává jim i možnost určit cenu svého videa. Od tří korun bez DPH do 300. Zpoplatnit ho nemusejí, ale můžou zkusit na něm vydělávat.

Za Nooledge nestojí roky zkušeností v zahraničí, o její rozjezd se čeští tvůrci teprve snaží a chtějí zaujmout nejdřív na domácím poli. Nooledge před dvěma měsíci využívaly čtyři stovky uživatelů měsíčně, z toho přes 150 bylo zaregistrovaných. Českých videí je na ní zatím přes 50. “Nejsou to závratná čísla, ale v celkovém kontextu je to úspěšný poměr,” říkají její zakladatelé.

Těmi jsou dva kamarádi, Zdeněk Höfler a Karel Zdráhal. “Záměrem není vytvořit obyčejný hosting videí, ale místo, kde se mohou potkat lidé se společným zájmem či problémem a kde si mohou vzájemně poradit. Pro tvůrce videí je to přidaná hodnota, protože mohou znát své odběratele a komunikovat s nimi. Pro samotné uživatele je pak dobré, že se mohou vzdělávat, v čem potřebují, a mohou spolu vzájemně komunikovat, aniž by byli přátelé na Facebooku,” vysvětlují.

Nooledge podle zakladatelů můžou využívat lidé kromě zbohatnutí na výukových videích i kvůli marketingu: bezplatná výuková videa můžou posloužit jako doplněk marketingové strategie podnikatelů. “Chceme se stát největší platformou pro alternativní vzdělávání na světě. Nicméně nyní jsme na začátku a čeká nás ještě dlouhá cesta. Pro rok 2015 jsme si stanovili cíl 5 tisíc registrovaných uživatelů a 500 výukových videí,” plánují Höfler a Zdráhal.

Rande naslepo v online světě

Necelý rok funguje projekt Blindr, “sociální síť, seznamka a rande naslepo”. Kdo se do ní přihlásí, hledá protějšek podle jeho vyjadřování na síti, ne podle fotek. Hledat můžete podle vlastností, města, nebo třeba věku. Identita uživatele je utajená až do chvíle, kdy se ji sám rozhodne ukázat. Blindr má zatím skoro 29 tisíc registrovaných uživatelů a roste o tisícovky měsíčně, aktuálně zakladatelé říkají, že je těší každý nový uživatel.

Síť dal dohromady slovenský pár – Miroslava Koreňová a Roman Holič, v jehož hlavě se prvotní nápad zrodil. “Při velké konkurenci a velkém množství seznamek je poměrně těžké dostat se na povrch. Ale když přinášíte něco nového, máte čím zaujmout, nechybějí vám dobré nápady a máte partnery, tak to jde snáz,” říká Miroslava Koreňová.

Blindr se v minulých dnech dočkal aplikace na Android, tvůrci vylepšovali hlavní funkci, kterou je “rande na slepo” a mají další plány do budoucna, se kterými se ale zatím nechlubí.

blindr

Truchleme v síti

Už chvíli fungovala, momentálně je ale ve výstavbě a čeká na své velké znovuspuštění. Síť Memlook má za cíl sdružovat lidi truchlící po blízkých, nebo i vzdálenějších lidech, kteří už nejsou mezi námi. Můžete tu společně vzpomínat na výročí úmrtí Michaela Jacksona, svého dědečka, nebo i lva Cecila, kterého nedávno zastřelil americký turista v Zimbabwe.

Síť je z českých luhů a hájů, její spuštění proběhlo v roce 2013 a má mezinárodní základnu truchlících. Třeba na Facebooku zaujala přes 24 a půl tisíce lidí. Každou chvílí by se měla znovu rozjet, až se tak stane, budeme o tom samozřejmě informovat.

memlook

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

YouTube hodnotí své původní kanály, znovu podpoří třetinu

Je tomu rok, co portál YouTube představil svůj plán jak s pomocí speciálních kanálů s originálním původním obsahem přiblížit své služby tradiční televizi. Nyní přišel čas prvního zúčtování. Investice budou pokračovat do přibližně 30 až 40 procent z tehdy zřízených kanálů, což se blíží úspěšnosti televizních pořadů.
Přečtěte si více

Co když ‘lajkujete‘ na Facebooku úplně všechno?

Napadlo vás někdy, co by se stalo, kdybyste vyjádřili přízeň všemu, co vám Facebook nabízí? Ve Spojených státech už to někoho napadlo, a rovnou to vyzkoušel. Mat Honan z webu Wired lajkoval dva dny všechno, co mu sociální síť ukázala. Za 48 hodin se Mat upsal tisícům stránek.