Sociální sítě už nejsou jen pro mladé (a chudé)

Zajímavé zprávy pro všechny, kdo se snaží něco vydělat na sociálních sítích, přináší aktuální studie společnosti Arbitron. Velmi prudce totiž roste podíl starších a tedy movitějších uživatelů na úkor méně perspektivních teenagerů. Svůj profil už má každý druhý Američan.

Nezastavitelný boom sociálních médií se stal naší každodenní realitou a většina lidí už vůči informacím o jejich rostoucím potenciálu otupěla. O to víc je ale užitečné občas se podívat na konkrétní čísla, obzvlášť když jsou tak zajímavá jako v tomto případě. Studie společností Arbitron a Edison Research zkoumala používání sociálních sítí v různých věkových kategoriích a její výsledky jsou přinejmenším povzbudivé.

Facebook pro tátu i dědečka

Zatímco před pouhými dvěma roky bylo členem alespoň jedné sociální sítě 24 procent Američanů, nyní se jejich počet zdvojnásobil na 48 procent. Navíc přestává platit, že energie vydaná na sociální sítě zasáhne jen nejmladší generaci. Zatímco mladých lidí od 12 do 18 let na sociálních sítích od roku 2008 přibylo z 57 na 78 procent, ve skupině od 34 do 44 let byl růst ještě mnohem markantnější a došlo ke zvýšení ze 17 na 51 procent. Ještě víc si polepšila generace ve věku od 55 do 63 let, z mizivých 4 procent na velmi slušných 31. Podrobné informace si můžete prohlédnout v následujícím grafu.

 

Procento uživatelů sociálních sítí podle věku

 

Dalším zjištěním je fakt, že internet jako takový se pro lidi stává nejdůležitějším médiem. V případě 42 procent oslovených Američanů je preferovaným médiem právě internet, pro 37 procent je to televize, pro dalších 14 procent rádio a pouhých 5 procent lidí si na svou stranu získaly noviny. Na dalším grafu se můžete podívat, kolik lidí v jednotlivých věkových skupinách by se zřeklo televize ve prospěch internetu a naopak.

 

Televize versus internet

 

Přestože s rostoucí věkem je nepřemožitelnost televize stále znatelná, v budoucnu může jít vývoj jediným směrem a celá křivka se tak bude posouvat směrem doprava. Je totiž dost nepravděpodobné, že by současné mladší ročníky ve vyšším věku zase vyměnily internet za televizi. Nechme se překvapit, jak dlouho ještě televizní reklamě zůstane její privilegované postavení. Na závěr už jen dodejme, že třetina lidí nad 12 let navštěvuje svůj profil několikrát denně, zatímco před dvěma lety bylo takových uživatelů jen 18 procent.

Via MP, MPN

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Letními hity jsou párky místo nohou a Džambulking

Minulý týden ovládnul memosféru nový zahraniční nesmysl: naaranžované nožičky párků tak, že prostě nepoznáte rozdíl od ženských nohou. Speciální nová módní vlna fotek z dovolených ale vzešla i z českých luhů a hájů - je tu Džambulking, Nechybí ani trochu té neškodné legrace z úspěchů fotbalové Slavie a geniální výroční Opráski.
Přečtěte si více

Aperol proti všem: Takhle vypadá jeho guerilla na LinkedIn

Aperol Spritz se pustil do LinkedInu, tedy do sítě, které se tu značky marketingově spíše vyhýbají. A rovnou guerillově. "Experiment" na síti si firma chválí, schytala ale řadu hejtů – ne od cílové skupiny, ani od těch, kteří do ní nepatří a komunikaci nepochopili, ale rovnou od marketingových specialistů.