Sociální sítě šediví, staří dotahují mladé

Podle výsledků studie od společnosti Pew Research podíl starších uživatelů sociálních sítí rychle stoupá. Od dubna 2009 do května 2010 se počet uživatelů starších 65 let zdvojnásobil a i v početnější skupině od 50 do 64 let byl růst jen o trochu pomalejší, konkrétně to bylo 88 procent. S využíváním sociálních médií má zkušenost 42 procent všech uživatelů internetu nad 50 let, zatímco před rokem to bylo 22 procent.

Na Facebooku každý den

Velmi výrazně tak starší generace dohání náskok skupiny mladých uživatelů, která už se blíží svému stropu a logicky tedy nemá takový růstový potenciál. Mezi lidmi od 18 do 29 let se procento uživatelů sociálních sítí zvýšilo o 13 procent, z loňských 76 na již velmi vysokých 89 procent. To je stále dobré tempo, logicky ale mnohem snáz rostou ti, kdo jsou ve srovnání s průměrem zaostalejší – hospodářské výsledky rozvojových zemí budiž důkazem.

Důležité navíc není jen to, zda starší lidé sociální sítě využívají, ale také jakým způsobem tak činí, což platí zejména pro marketingové účely. Zatímco před rokem potvrzovala pravidelné používání sociálních sítí v rámci běžného pouhá desetina lidí od 50 do 64 let, v současnosti je takových lidí dvojnásobek, tedy rovných 20 procent. U nejstarší věkové skupiny došlo v tomto ohledu k růstu na 13 procent z loňských 4 procent.

Zatím vládne e-mail

„Hlavním nástrojem pro udržení kontaktu s přáteli, rodinou a kolegy je stále e-mail, ale mnoho starších uživatelů nyní spoléhá na sociální sítě při zajištění každodenní komunikace. Mladí dospělí jsou i nadále nejaktivnější uživatelé sociálních médií, tempo jejich růstu však bledne ve srovnání s nedávnými přírůstky starších uživatelů,“ uvedla autorka studie Mary Maddden.

Tento trend potenciál sociálních sítí výrazně zvyšuje, už proto, že se jedná o lákavou skupinu zákazníků, což vám jistě potvrdí každý dealer Porsche. Zároveň bude zajímavé sledovat i to, jak se s příchodem silnějších rodinných vazeb sociální sítě vypořádají, či lépe řečeno, jak ho dokáží využít. Co se týče vztahů mezi přáteli, nabízí toho už dnes opravdu hodně, pokud však jde o sféru rodiny, nabídka zajímavých funkcí je pramalá.

Ve srovnání s výsledky „rodinných“ sítí jako je Facebook si o něco hůře vedou méně osobní sítě typu Twitter. Ten si dosud osvojil každý desátý uživatel internetu v USA nad 50 let. Celou studii včetně dalších podrobností si můžete stáhnout zde.

Via PR