Sociální sítě se stěhují na mobilní přístroje

OpenWave, společnost zabývající se vývojem softwaru pro mobilní platformy, přišla nedávno s daty, které potvrzují tuto skutečnost a předpovídají další stabilní růst v tomto ohledu. Zveřejnila svoji analýzu zákaznických logů jednoho nejmenovaného předního severoamerického mobilního operátora. Tato jasně ukazuje, že čtyři z deseti domén, na něž se uživatelé připojují přes mobilní telefony a komunikátory, spadají do kategorie komunitních webů a mezi nimi jsou samozřejmě lídři této kategorie, Facebook a MySpace. MySpace se dokonce překvapivě umístil v tomto žebříčku před prvním jmenovaným, ačkoliv by v září letošního roku zveřejněná zpráva Facebooku, že 65 miliónů jeho uživatelů se připojuje právě přes mobilní telefony, vypovídala o opaku.

Heslo budoucnosti zní „mobilně“

Tato data ze zdroje OpenWave Mobile Analytics jen potvrzují studii Internet Advertising Bureau z minulého měsíce. Z ní lze vyčíst, že meziroční nárůst uživatelů mobilních telefonů, kteří se ze svých aparátů přihlašují do sociálních sítí, činí neuvěřitelných 179 %. Neuvěřitelných zejména v porovnání s pouhým 10% nárůstem uživatelů přihlašujících se z klasických počítačů. A reklamní inzerenti, zaměřující se na zákazníky mobilních služeb či produktů, by měli proto vzít v potaz rozšíření svých kampaní právě o prostředí sociálních sítí, což i odpovídá nastíněným klíčovým otázkám internetové problematiky v našem článku Tři oblasti internetové strategie.